آیت الله اعرافی گفت: عرفان و انقلاب در شخصیت علامه حسن زاده آملی متبلور بود و عرفان خدمت و نقش آفرینی در عرصه‌های اجتماعی به جای عرفان عزلت و گوشه نشینی در شخصیت ایشان وجود داشت.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در همایش ملی علامه ذوالفنون حسن زاده آملی که امروز در دانشگاه قم برگزار شد گفت: این عالم ربانی چهره‌ای شناخته شده و برجسته عصر ما بود و در وجود او ویژگی‌هایی بود که از ایشان چهره‌ای کامل به وجود آورده بود.

آیت الله علیرضا اعرافی جامعیت و استقلال علمی را از مهمترین ویژگی‌های علامه حسن زاده آملی برشمرد و گفت: ایشان از نظر علمی بر متن کلاسیک فلسفی، تاریخی و عرفانی مسلط بود و متن شناس برجسته‌ای بود.

وی افزود: علامه حسن زاده آملی تحلیل گری و نکته سنجی ممتاز و معتبری از متون علمی ارائه می‌کرد و احاطه و تبحر فوق العاده‌ای بر متون فلسفی، کلامی فقهی داشت.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کرد: یکی از فصول درخشان زندگی علامه حسن زاده آملی، تبلیغ دین و ارشاد و سخنوری برای مردم و طلاب بود و این جزء نقاط درخشان زندگی ایشان محسوب می‌شود.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: عرفان و انقلاب در شخصیت ایشان تبلور داشت و عرفان خدمت و نقش آفرینی در عرصه‌های اجتماعی به جای عرفان عزلت و گوشه نشینی در شخصیت ایشان وجود داشت و همین نکته این عالم ربانی را از دیگران متمایز کرده بود.

دکتر غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان فرهنگ و ادب فارسی هم در این همایش گفت: علامه حسن زاده آملی دارای ابعاد علمی، شخصیتی و اخلاقی متعددی بودند و ایشان با پشتکار، استعداد، ذوق و علاقه به مدارج عالی رسید و تقریبا می‌توان گفت از هر هزار نفر یک نفر به این درجه در علوم اسلامی می‌رسد.

در این مراسم از ۵جلد کتاب در خصوص شخصیت علمی و عرفانی آیت الله حسن زاده آملی رونمایی شد.

حجت الاسلام محمد رضا حیدری دبیر اجرایی این همایش با اشاره به دریافت ۵۷ عنوان مقاله در موضوعات مختلفی همچون ریاضیات، عرفان، طب و فلسفه گفت: پس از بررسی مقالات ارسالی، سه مقاله به عنوان آثار برتر این همایش معرفی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار