عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بخش عمده‌ای از مشکلات خرید مسکن از طریق سامانه خودنویس رفع خواهد شد و ما شاهد ارائه سیگنال‌های مثبت در این بخش هستیم.

صدیف بدری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در حال حاضر بازار مسکن از طریق سامانه خودنویس به آرامش رسیده است، گفت: اکنون شاهد سیگنال‌های مثبت از سوی متقاضیان در این بخش هستیم، این بازار به طور قطع از طریق سامانه خودنویس به رونق می‌رسد و ما با این سامانه شاهد آن خواهیم بود که بساط دلالان و سوداگران  بازار اجاره برچیده می‌شود.

وی ادامه داد: دولت چهاردهم باید سیاست تکمیل سامانه خودنویس را ادامه دهد و از طریق آن بتواند بازار مسکن را تقویت و  مشا‌وران املاکی که پیش از این هزینه‌های گزافی را از طریق سامانه خودنویس دریافت می‌کردند را ساماندهی کند.

بدری سامانه خودنویس را سامانه‌ای مناسب ارزیابی کرد و گفت: سامانه خودنویس با هدف انجام معاملات شفاف در بازار اجاره آغاز به کار کرده است که می‌تواند بخشی از نیاز متقاضیان را در این بخش تامین کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر باید اجرای این سامانه توسط تمامی بخش‌ها و دستگاه‌ها تقویت شود گفت: بسیاری از افراد پیش از راه اندازی سامانه خودنویس اقدام به انجام فرار‌های مالیاتی می‌کردند، اما خوشبختانه با راه اندازی این سامانه شاهد آن هستیم که این بازار تقویت شده و خیال بسیاری از مستاجران از سو استفاده‌های که ممکن بود پیش از این به دلیل نبود نظارت‌ها ایجاد می‌شد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: بخش عمده از مشکلات مستاجران در گذشته ناشی از  عدم شفافیت سامانه‌های ثبت قرارداد بود که در حال حاضر با اجرای این طرح این مشکلات رفع شده است و از سوی دیگر با توجه به انکه خریداران مسکن هم می‌توانند از طریق این سامانه اقدام به ثبت قرارداد‌های خود کنند بازار مسکن با آرامش بیشتری همراه شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه سامانه خودنویس در حال حاضر توانسته است نقش موثری در بهبود وضعیت بازار مسکن ایجاد کند گفت: این سامانه در حال حاضر به کمک بازار مسکن آمده و توانسته است آرامش را در این بخش حکم فرما کند در نتیجه امیدواریم با اجرای این سامانه بازار در آینده تقویت و بخش زیادی از هزینه‌های که در ثبت قرارداد ایجاد می‌شود برطرف شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار