رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: جهش تولید با پایه فناورانه زمینه و بستر تحول همه‌جانبه را فراهم کرده است.

نوبخت اژدری گفت: با برگزاری رویداد ملی فناورانه در بخش کشاورزی در کنار تجلیل از ایده‌های برتر، تلاش شد تا از ظرفیت این مجموعه‌ها به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید محصولات متنوع در بخش کشاورزی و منابع طبیعی استفاده شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به راهیابی سه ایده برتر در قالب دومین رویداد استانی فناورانه کشاورزی و منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در شناسایی و معرفی استعداد‌ها پیشقدم بوده و ما شرایط بهتری را در معرفی این ایده‌های برتر به جشنواره‌های سراسری و ملی شاهد هستیم.
او تصریح کرد: باید کشاورزی ما از حالت سنتی به روش علمی و پیشرفته تغییر مسیر داده و ما بتوانیم با پایه فناورانه، بهره‌گیری از تحقیقات و نوآوری‌ها در این بخش موفق عمل کنیم.
اژدری افزود: در ۲ دهه اخیر در معرفی ارقام مختلف متناسب با شرایط اقلیمی استان تلاش شده تا در بخش‌های منابع طبیعی، شیلات، باغبانی و سایر زیربخش‌های کشاورزی تولیدات با ارقام متنوع و جهش یافته انجام شده و شرایط بهتری را در تولید و تنوع محصولات و عرضه آن به بازار شاهد و ناظر باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه گفت: در استان اردبیل شرایط خوبی را در حوزه تحقیقات و بهره‌گیری از فناوری‌های جدید شاهد هستیم که قطعا این شرایط و دستیابی به دانش فنی در تولید محصولات متنوع از طریق کشت بافت نتایج مثبت و مناسبی را نیز به همراه خواهد داشت.
اژدری تصریح کرد: همکاران ما سعی می‌کنند تا در قالب این رویداد‌ها و همچنین نمایشگاه‌ها به ارتقای سطح دانش بخش‌های مختلف نظیر مکانیزاسیون و توانمندی کارشناسان پهنه کشاورزی کمک کرده و به تقویت بخش آبیاری‌های مدرن کمک کنند.
او به اعزام کاروان ترویج و بهره‌وری ویژه الگوی کشت ملی همزمان با سراسر کشور نیز اشاره کرد و ادامه داد: با حضور این کاروان در مناطق مختلف استان که با همراهی ۱۲ شرکت تعاونی روستایی و ۳۷ نفر از محققان در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی انجام می‌شود، سعی بر این است تا خدمات متنوعی نیز به جامعه هدف ارائه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.