رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از فعال بودن ۲۸۰ شرکت فناور و دانش بنیان در این استان خبر داد.

یوسف عباس‌پور گفت: در حال حاضر پارک علم و فناوری استان اردبیل با یک مرکز رشد جامع، ۲ مرکز رشد اقماری، سه مرکز رشد مشترک و ۵ مرکز نوآوری فعالیت می‌کند.
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل افزود: رسالت راهبردی پارک علم و فناوری اردبیل نفوذ فناوری در صنعت کشاورزی و جامعه و ایجاد ثروت از طریق ارتقا فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت در میان شرکت‌هایی است که بر پایه علم و فعالیت تلاش می‌کنند.
به گفته او، برای نیل به این هدف پارک اردبیل ماموریت دارد با مدیریت جریان دانش و فناوری و با ارائه خدمات و حمایت‌های ویژه ایجاد و رشد شرکت‌های نوآوری را از طریق مراکز رشد تسهیل کند.
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل با ارتقای ۲۲ پله‌ای در توسعه اقتصاد دانش بنیان در سال گذشته در صدر استان‌های کشور قرار گرفت، افزود: ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان اردبیل که ریاست آن بر عهده استاندار و دبیرخانه آن بر عهده پارک علم و فناوری اردبیل است توانست رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور در سال گذشته را کسب کند.
عباس پور ادامه داد: پارک علم و فناوری اردبیل تمام تلاش خود را جهت جذب ایده‌های فناورانه و رشد و تجاری‌کردن آنها انجام می‌دهد و برای تحقق آن نیاز به همکاری دستگاه‌های اجرایی در معرفی محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور مستقر در پارک داریم.
او بیان کرد: اقتصاد فناورانه علاوه بر رونق تولید و اشتغال منجر به توسعه صادرات محصولات فناورانه، کاهش بیکاری و مهم‌تر از همه تجاری‌سازی محصولات فناورانه در استان می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.