رئیس پارک علم و فناوری سلامت استان همدان از تولید و تجاری‌سازی دو داروی خارپاشنه و هلیکوباکتری در دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد.

میثم سلیمانی‌بدیع با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری سلامت از دو سال گذشته راه‌اندازی و آغاز به کار کرده است، گفت: این مجموعه در کنار راه‌اندازی مرکز نوآوری دانشگاه افق روشنی در حوزه زیست‌بوم فناوری فراهم کرده است که باید برون‌داد آن رفع نیاز جامعه و کمک به پویایی اقتصاد باشد. 

او گفت: از مجموع شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری ۶ شرکت دانش بنیان دانشگاه در محور‌های مختلف حوزه سلامت فعالیت می‌کنند که یکی از آنها در تولید دارو فعال است و موفق به تولید و تجاری‌سازی نخستین داروی خارپاشنه در کشور و قطره خوراکی پروپلیس برای درمان عفونت معده شده‌اند. 

رئیس پارک علم و فناوری سلامت استان همدان گفت تأکید کرد: در سال‌های اخیر بیش از ۷ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های فناور ارائه شده و کارگاه‌های آموزشی مختلفی در راستای آشنایی شرکت‌های فناور با مباحث رگولاری، مالیات شرکت‌ها و نحوه اخذ مجوز محصولات فناورانه برگزار شده و حتی برای دانشجویان دانشگاه در در این خصوص اردوی راهیان پیشرفت برگزار شده است. 

سلیمانی بدیع با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های متنوع و متعدد در زیست‌بوم فناوری دانشگاه گفت: همه این اقدامات در وهله نخست با هدف توسعه زیرساخت‌های فناورانه و در گام بعدی با رویکرد اشاعه فرهنگ فناوری در دانشگاه انجام شده تا در گذار از نسل سوم به نسل‌های چهارم و پنجم و پاسخگویی اجتماعی موفق‌تر عمل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار