سفیر ایران در افغانستان گفت اخبار در زمینه جان باختن ده‌ها اتباع غیرقانونی در مرز سراوان صحت ندارد.

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رییس جمهور برای افغانستان و سفیر ایران در کابل، در واکنش به اخباری مبنی بر کشته شدن ده ها اتباع غیرقانونی در مرز سروان در حساب رسمی خود در ایکس نوشته است که در نتیجه پیگیری های مستقیم از طریق منابع معتبر این اخبار صحت ندارد.

کاظمی قمی افزوده است که برخورد قانونی با ورود غیرقانونی اتباع غیرمجاز حق مشروع کشورهاست و نیروهای مرزبانی هر کشوری موظف به جلوگیری از ورود اتباع غیرقانونی هستند.

وی تصریح کرد که مدیریت آمد و شدهای مرزی یک مسئولیت دو طرفه است و کشورهای همسایه وظیفه دارند در قبال غیرقانونی عناصر مشکوک و ترددهای غیرمجاز اتباع خود ممانعت به عمل بیاورند و در صیانت از مرز خود به تکالیف و تعهدات بین المللی پایبند باشد.

کاظمی قمی افزود جمهوری اسلامی ایران مصمم به بازگرداندن پناهجویان غیرمجاز و برخورد قانونی با ورود غیرقانونی آن‌ها در تمامی مبادی مرزی است؛ اما در این زمینه کاملا قانونمند، مسئولانه و مبتنی بر سیاست دیرینه حسن همسایگی، شفقت اسلامی و تعهد به مفاد معاهدات بین‌المللی عمل می‌کند.

کاظمی قمی گفت در هیاهوی رسانه های دروغ آفرین، پذیرش هر محتوا، نیازمند دقت، امانت‌داری، مسئولیت‌پذیری و اطلاع‌رسانی مسئولانه رسانه‌های خبری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.