آمار مقایسه‌ای سرقت سیم‌های مسی در استان قم نشان می‌دهد که طی شش ماه ابتدایی سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳، این سرقت‌ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته‌اند، که ناشی از تلاش‌های نهاد‌های انتظامی، قضائی، امنیتی و اجرای طرح‌های بهینه‌سازی شبکه توزیع برق است.

به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قم، مهندس یوسف صادقی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم، از اولویت اول بهینه سازی شبکه برق با تبدیل شبکه سیمی به خودنگهدار خبر داد و از کاهش چشمگیر سرقت شبکه توزیع برق با سیم مسی در استان خبر داد.

وی افزود: آمار‌ها نشان می‌دهند در سال ۱۴۰۲ تعداد موارد سرقت ۱۲.۶٪ نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش یافته است. سپس در سال ۱۴۰۳، این کاهش به ۶۰.۵٪ نسبت به سال ۱۴۰۲ رسیده است.

صادقی ادامه داد:در خصوص وزن سیم‌های مسروقه، از ۵۰ تن در سال ۱۴۰۱، این عدد به ۳۳ تن در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت که نشان‌دهنده کاهشی حدود ۴۰٪ است. همچنین در سال ۱۴۰۳ نیز، میزان سیم مسروقه به ۹۴۷۹ کیلوگرم رسید که معادل ۵۸.۶٪ کاهش نسبت به سال ۱۴۰۲ است.

در پایان، مهندس صادقی از همکاری نیرو‌های دفتر حراست و امور محرمانه شرکت، نهاد‌های انتظامی، امنیتی و قضایی و همچنین سپاه امام علی ابن ابی طالب استان برای حفظ امنیت عمومی و حمایت از بیت‌المال تشکر کرد و بر ادامه اجرای طرح‌های بهینه‌سازی تأکید نمود و تصریح کرد که اجرای طرح‌های تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار نیز نقش موثری در این کاهش داشته است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار