رئیس کمیسیون خدمات شهر شورای اسلامی شهر صدرا گفت: حل مساله سگ‌های بلاصاحب و ولگرد در شهر صدرا نیازمند آگاهی و همراهی شهروندان را می‌طلبد.

مهدی کشاورزی گفت: شهرداری صدرا با همکاری انجمن‌های مردمی اقدامات خوبی طی چند سال اخیر با ایجاد کمپ نگهداری سگ‌های بلاصاحب در شهر صدرا انجام داد، اما کافی نبوده و ما شاهد این معضل و نارضایتی شهروندان در‌این‌خصوص هستیم.

او گفت: شهرداری صدرا طی چند سال گذشته برای رفع نگرانی شهروندان، با‌توجه‌به ظرفیت منابع شهرداری، اقداماتی در رابطه با ساماندهی سگ‌های بلاصاحب نظیر شناسایی، زنده‌گیری، عقیم‌سازی و نگهداری در کمپ... انجام داده است.

عضو شورای شهر صدرا با اشاره به نشست‌های مشترک با دانشکده دامپزشکی شیراز، افزود: شهروندان اطمینان داشته‌باشند در آینده نزدیک با همکاری دانشکده دامپزشکی سگ‌های بلاصاحب شناسایی و زنده‌گیری می‌شوند و پس از انجام معاینات تشخیصی دامپزشک، عملیات انگل تراپی، واکسیناسیون، عقیم‌سازی، پلاک‌گذاری و در‌نهایت واگذاری و رها می‌شوند.

کشاورزی گفت: تلاش شورای شهر و شهرداری بر این است که فرایند زنده‌گیری و واکسیناسیون سگ‌های بلاصاحب به‌صورت کاملا اصولی صورت گیرد و درنتیجه سگ‌های پلاک‌دار فاقد هرگونه عوامل بیماری‌زا باشند.

رئیس کمیسیون خدمات شهر شورای اسلامی شهر صدرا با بیان اینکه غذا دادن به سگ‌های بلاصاحب موجب ماندگاری آنها در شهر و افزایش تولید‌مثل آنها می‌شود، از شهروندان تقاضا کرد که در‌این‌خصوص با شهرداری همکاری کرده و زباله‌ها را در ساعت مقرر، در مخازن مربوطه و مکان‌های تعیین‌شده شهرداری قرار دهند و از تخلیه زباله در معابر عمومی، اطراف مخازن زباله و آنها در سطح شهر پرهیز شود.

کشاورزی یا‌دآور شد با تشکیل کارگروه در رابطه با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط نظیر محیط‌زیست، دامپزشکی و انجمن‌های مردمی و کارشناسان ذیربط و همچنین برگزاری دوره آموزشی ویژه مسولان شهر و شهروندان، موضوع ساماندهی و جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر بصورت علمی مدیریت خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار