مدیرعامل شرکت گاز مازندران از مصرف بیش از ۳ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در استان خبر داد.

قاسم مایلی رستمی مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه مصرف گاز طبیعی نسبت به مدت مشابه پارسال با کاهش غیر محسوسی روبرو بوده است، گفت: مشترکان شرکت گاز مازندران در شش ماهه اول امسال در تمام بخش‌ها در مجموع ۳ میلیارد و ۷۳۵ میلیون متر مکعب گاز مصرف کرده بودند.

او افزود: با مقایسه مصرف در شش ماهه اول امسال و سال گذشته کاهش مصرف ۱۲ درصدی مشاهده می‌شود.

مایلی رستمی با اشاره به اینکه با ورود به آبان ماه هرسال مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی چندین برابر می‌گردد، گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد از سبد انرژی در کشور به گاز طبیعی تعلق دارد و این آمار نشان می‌دهد که گاز طبیعی یکی از مهمترین حامل‌های انرژی است و باید برنامه‌ریزی مدون و استراتژیک برای بهره‌مندی تمامی اقشار جامعه از این نعمت الهی تدوین شود تا در فصول سرد سال در ارائه خدمات وقفه‌ای ایجاد نشود.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران همچنین با اشاره به مشکل ناترازی سوخت در فصل سرد سال، افزود: مدیریت صحیح مصرف انرژی و توجه به راهکار‌های جایگزین می‌تواند به بهبود شرایط و کاهش مشکلات تأمین سوخت در فصول سرد سال کمک کند.

او با بیان اینکه پوشیدن لباس گرم در منزل یک راهکار ساده برای صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی است، گفت: همچنین با گرم کردن یک یا دو اتاق مورد استفاده و نگه داشتن دمای آن در محدوده دمای آسایش ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد، می‌شود تا حد بسیار زیادی در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار