مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو گفت: واردات و تولید داخلی واکسن آنفولانزا در مسیر تامین کامل نیاز کشور انجام می شود.

غلامحسین صادقیان، مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به تامین ۲.۱ میلیون دوز واکسن آنفولانزا، گفت: برنامه‌ریزی‌های دقیق برای تسهیل دسترسی مردم در مناطق مختلف کشور انجام‌ شده است.

وی بیان کرد: واکسن آنفولانزای مورد نیاز کشور از دو مسیر تولید داخلی و واردات تأمین می‌شود. تاکنون ۱.۸ میلیون دوز واکسن ۴ ظرفیتی وارد و در داروخانه‌های سراسر کشور توزیع شده است. این واکسن‌ها شامل محموله‌های وارداتی از کشورهای هلند و فرانسه هستند و بخش عمده‌ای از نیاز مردم را پوشش می‌دهند.

وی با اشاره به بروز برخی مشکلات در دسترسی به واکسن در برخی مناطق افزود: علت این مسئله به تأخیرهای مقطعی در حمل و توزیع مرتبط بوده است. با این حال، تلاش کرده‌ایم تا با تحویل مداوم محموله‌های جدید، این مشکل برطرف شود.

صادقیان همچنین به مشکلات مربوط به تأمین برخی واکسن‌های خارجی اشاره کرد و گفت: برخی از چالش‌ها ناشی از موانع تجاری و اختلالات در زنجیره تأمین از کشور مبدا بوده است. برای رفع هرگونه دسترسی دشوار احتمالی، علاوه بر ادامه واردات، تولید داخلی واکسن نیز تقویت شده است و در تلاشیم تا با مدیریت بهینه، نیازهای جمعیت هدف از جمله سالمندان، زنان باردار و افراد دارای نقص ایمنی را به‌ طور کامل پوشش دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار