معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قم درباره تناسب تحویل واحد‌ها و واگذاری مدارس سایت‌های نهضت ملی مسکن طی سال آینده گفت: ما به خانه‌هایی که سال آینده در مهرماه واگذار می‌شوند قطعا مدرسه خواهیم داد.

صابر مصور زاده ، با اشاره به نهضت ملی مسکن و تعداد زمین‌های تخصیص یافته در زمینه فضای آموزشی گفت : ما در ۷ سایت ملی مسکن که در نقاط مختلف استان قم وجود دارد؛ ازجمله شهرک شهید رئیسی (۵۶۰ هکتاری پردیسان) در حدود ۲۸ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در جمعیت پذیری ۹۶ هزار نفر، به ۳۰۷ هزار و ۲۰۰ مترمربع کاربری آموزشی نیاز داریم.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قم افزود: ما طی پیش‌بینی‌های مصوب ۳۴۰ هزار و ۳۴۵ مترمربع کاربری آموزشی در قالب محلات مختلف تأمین کرده‌ایم که در ۴۱ قطعه آموزشی انجام خواهد گرفت. در بخشی از این اراضی، معادل در هر محله (۸ محله) یک قطعه تخصیص یافته و مراحل طراحی توسط نوسازی مدارس درحال انجام است.

مصور زاده عنوان کرد: در حقیقت استان با کمبود اعتبارات مواجه است؛ باشد که بتوانیم از اعتبارات ملی در زمینه مدارس و مساجد نهضت ملی مسکن استفاده کنیم. اولویت ما برای هر محله به طوری است که تسهیل در رفت و آمد ساکنین این مناطق مسکونی ایجاد کند؛ بنابراین تا پایان امسال ساخت ۸ مدرسه را دستورکار داریم. 

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قم درباره مکاتبات بین سازمان ملی و وزارت راه و شهرسازی در زمینه مساعدت بخشی از خدمات آموزشی گفت و بیان کرد: سازمان راه و شهرسازی طی تفاهم‌نامه‌ای متعهد شده است که در بخشی از کاربری‌های آموزشی به سازمان نوسازی مدارس در زمینه تأمین زمین و تأمین هزینه‌های ساخت کمک و مشارکت کند. 

مصور زاده در زمینه کاربری آموزشی تخصیص یافته در شهرک شهید سلیمانی تصریح کرد: شهرک شهید سلیمانی (۶۳ هکتاری انتهای شهرک قدس) جمعیت پذیری ۱۶ هزار و ۶۴۰ نفر را داریم که نیازمند ۳۳ هزار مترمربع کاربری آموزشی است و در چشم‌انداز ۳۶ هزار مترمربع در ۸ قطعه آموزشی نیز دیده شده است.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قم عنوان کرد: فاز یک شهرک پرنیان با ۵۵۵ هکتار و جمعیت پذیری حدود ۲۴ هزار نفر، ۷۶ هزار مترمربع مدرسه لازم داریم که در طرح ۸۶ هزار مترمربع (۱۰ هزار مترمربع مازاد بر سرانه‌های مصوب شورای عالی) پیش‌بینی شده است. 

مصور زاده درباره تناسب تحویل واحد‌ها و واگذاری مدارس سایت‌های نهضت ملی مسکن طی سال آینده افزود: ما به خانه‌هایی که سال آینده در مهرماه واگذار می‌شوند قطعا مدرسه خواهیم داد. برای مثال، چون ما امسال سکونت در ۵۶۰ هکتاری نداریم، تحویل مدرسه نیز نخواهیم داشت. از طرفی در سایت ۵۷۸ هکتاری که پیشرفت بیشتری دارد مدرسه تحویل خواهیم داد.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قم عنوان کرد: ما در سایت ۵۶۰ هکتاری، ظرف مدت یکسال و تا مهرماه سال آینده، همزمان با ساخت و ساز‌ها و تحویل واحد‌ها به مردم در ۸ محله ۸ مدرسه تحویل خواهیم داد. 

مصور زاده بیان کرد: بنابراین درحال حاضر این ۲۵ میلیارد تومان برای ۸ مدرسه‌ای که شروع کرده‌ایم طراحی و زمین‌ها بدوم معارض تحویل داده شده است. به مرور اعتبارات ۳۵ مدرسه را تأمین خواهیم کرد.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به پرداخت ۲۵ میلیارد تومان در زمینه ساخت ۳۵ مدرسه در سایت‌های مختلف نهضت ملی مسکن بیان کرد: این ۲۵ میلیارد تومان فصل اول پرداخت‌های ما است و به تدریج که عملیات اجرایی ساخت سایر مدارس نیز آغاز شود ان‌شاءالله اعتبارات بیشتری جذب خواهیم نمود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار