ماراتن بین ‌المللی بیابان لوت با حضور بیش از ۵۰۰ دونده آقا و خانم از سراسر کشور و دو دونده خارجی از کشور روس در کویر شهداد برگزار می شود.

حجت ابراهیمی زاده نماینده اداره کل میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری در شهداد با اشاره به برگزاری ماراتن بین ‌المللی بیابان لوت گفت: این رویداد مهم ورزشی ـ گردشگری پنجشنبه ۲۶مهرماه، ساعت ۱۷ از آب انبار (حوض نادر) واقع در کلوت‌های شهداد آغاز می‌شود و دوندگان ماراتن شب را در این بیابان شگفت انگیز زیر نور ماه به طول ۴۲ کیلومتر با هم رقابت می‌کنند.
 
وی ضمن تشکر از مدیریت آژانس لوت که اقدام به برگزاری این مسابقه ماراتن کرده است، بیان کرد: این رویداد مهم برای نهمین سال متوالی و با حضور بیش از ۵۰۰ دونده آقا و خانم از سراسر کشور و دو دونده خارجی از کشور روس در بیابان لوت شهداد برگزار می‌شود.

ابراهیمی زاده با اشاره به برگزاری این گونه رویداد‌هایی که در کویر لوت و شهر شهداد، بر اقتصاد جوامع محلی تاثیر گذار است، افزود: همه‌ واحد‌های بوم گردی و اقامتی شهداد نیز به منظور اسکان وارائه خدمات به دوندگان ماراتن رزرو و آماده پذیرایی از مهمانان هستند.

نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهداد با بیان اینکه بیابان شگفت انگیز لوت با مرکزیت شهداد در سال ۹۵در فهرست آثار یونسکو ثبت جهانی شده است، افزود: شهداد با ۲۹هزار کیلومتر مربع وسعت، وسیع‌ترین و کهن‌ترین بخش کشور است که صاحب قدیمی‌ترین پرچم فلزی جهان موسوم به درفش شهداد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار