مدیر کل حفاظت محیط استان آذربایجان شرقی با ابراز نگرانی از وضعیت تالاب قوری گل، انجام تمهیدات لازم برای آغاز آبگیری این تالاب را خواستار شد.

شهنام اشتری مدیر کل حفاظت محیط استان آذربایجان شرقی در جلسه کمیته محلی مدیریت جامع تالاب بین المللی قوری گل با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای تامین اعتبارات مورد نیاز برای ساماندهی مسیر آبرسانی تالاب، تسریع در عملیات اجرایی لازم از طرف شرکت آب منطقه‌ای استان از جمله لایروبی مسیر برای شروع آبگیری تالاب را ضروری دانست.

وی با اشاره به تعارضات موجود در حوضه تالاب، بر لزوم برخورد جدی با موضوع تغییر کاربری اراضی و ویلا سازی و همچنین کنترل برداشت غیرمجاز منابع آبی حوضه از طریق چاه‌های غیر مجاز و فشار بر منابع آب سطحی و زیر سطحی تاکید کرد.

میزان اعتبارات برای ساماندهی کانال آبرسانی قوری گل کافی نیست

علیرضا توری فرماندار شهرستان بستان آباد نیز در این جلسه با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته برای اصلاح کانال آبرسانی تالاب با تاکید بر آغاز اصلاح کانال موجود، میزان این اعتبارات را برای ساماندهی کانال آبرسانی ناکافی دانست و پیگیری دستگاه‌های متولی برای تامین منابع مالی لازم را خواستار شد.

یوسف غفارزاده مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی نیز با بیان اقدامات شرکت آب منطقه‌ای در حوضه تالاب قوری گل، نبود منابع مالی مورد نیاز برای ساماندهی کانال آبرسانی را عمده مانع اجرای این طرح اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.