استان همدان برای دومین دوره متوالی طی سال جاری میزبان بزرگترین رویداد تاریخ ورزش کاراته کشور خواهد بود و اواسط آبان ماه امسال بیش از چهار هزار ورزشکار در دیار هگمتانه به رقابت می‌پردازند.

دبیر هیات کاراته همدان گفت: فصل جدید رقابت‌های لیگ کاراته وان در بخش کنترلی برای پسران ۱۵ تا ۱۷ و برای دختران ۱۸ تا ۲۰ آبان ماه امسال به میزبانی استان همدان در سالن دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

الله کرم شهگل گفت: در این مسابقات چهار هزار ورزشکار به همراه چهار هزار مربی و همراه حضور می‌یابند و رقابت بی‌نظیر و دیدنی را شاهد خواهیم بود.

دبیر هیات کاراته گفت: در این مسابقات ۴ هزار ورزشکار به همراه ۴ هزار مربی و همراه حضور می‌یابیم و رقابت بی‌نظیر و دیدنی را شاهد خواهیم بود.

او گفت: مسابقات بخش پسران در رده سنی نوجوانان و جوانان ۱۵ و ۱۶ آبان ماه، بزرگسالان ۱۷ آبان ماه و در بخش دختران نوجوانان و جوانان ۱۸ و ۱۹ آبان ماه و بزرگسالان ۲۰ آبان ماه خواهد بود.

دبیر هیات کاراته همدان با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد همدان بهترین مکان برای برگزاری این رویداد بزرگ است، یادآور شد: این دانشگاه همکاری بسیار مطلوب با هیات کاراته همدان در برگزاری مسابقات کشوری داشته است.

دبیر هیات کاراته همدان با اشاره به اینکه مسابقات در تمامی رده‌های سنی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: مسابقات رده سنی نوجوانان (۱۴ و ۱۵ سال) در رده دختران در وزن‌های ۴۷-، ۵۴-، ۶۱- و ۶۱+ کیلوگرم، پسران در وزن‌های ۵۲-، ۵۷-، ۶۳-، ۷۰- و ۷۰+ کیلوگرم، مسابقات جوانان (۱۶ و ۱۷ سال) در بخش دختران در وزن‌های ۴۸-، ۵۳-، ۵۹-، ۶۶- و ۶۶+ کیلوگرم و پسران در وزن‌های ۵۵-، ۶۱-، ۶۸-، ۷۶- و ۷۶+ کیلوگرم برگزار می‌شود.

شهگل گفت: همچنین در رده بزرگسالان (۱۸ سال و به بالا) دختران در وزن‌های ۵۰-، ۵۵-، ۶۱-، ۶۸-و ۶۸+ کیلوگرم و پسران در اوزان ۵۵-، ۶۰-، ۶۷-، ۷۵-، ۸۴- و ۸۴+ کیلوگرم انجام خواهد شد.

او گفت: شرکت کنندگان در بخش کاتای انفرادی و تیمی باید کاتا‌های خود را از لیست مورد تایید فدراسیون جهانی کاراته اجرا کنند و بعد از پنج دور مجاز به اجرای کاتای تکراری هستند.

دبیر هیات کاراته همدان گفت: امتیاز رنکینگ این رویداد نیز به مقام آوران عناوین اول تا پانزدهم تعلق خواهد گرفت ضمن اینکه محاسبه امتیاز و رنکینگ رویداد‌های رسمی فدراسیون مطابق با دستورالعمل رنکینگ ارزیابی می‌شود.

امتیاز رنکینگ این رویداد به مقام آوران عناوین اول تا پانزدهم تعلق خواهد گرفت ضمن اینکه محاسبه امتیاز و رنکینگ رویداد‌های رسمی فدراسیون مطابق با دستورالعمل رنکینگ ارزیابی می‌شود.

شهگل گفت: ورزشکاران باید از طریق سامانه ملی کاراته نسبت به ثبت نام در این مسابقات اقدام کنند و فاز اول ثبت نام از تاریخ ۲۴ تا ۳۰ مهرماه و فاز دوم از یک آبان تا هشتم آبان ماه است.

او گفت: همراه داشتن کارت کوچینگ برای مربیان الزامی است ضمن اینکه داوران نیز برای قضاوت در این رقابت‌ها باید در سامانه ملی ثبت نام کنند.

دبیر هیات کاراته همدان گفت: در پایان دور آخر مسابقات نیز به باشگاه قهرمان کاپ قهرمانی اهدا خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.