رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: هزار وکیل از ایران به دادگاه کیفری بین المللی ایمیل دادند و خواستار رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی و دفاع از حقوق بشر در فلسطین شدیم.

 حسن عبدلیان‌پور روز سه شنبه در همایش "حقوق بشر و حق دفاع" با محوریت اقدام متقابل بررسی نقش جامعه حقوقی در تبیین اقدام مجامع بین‌المللی در دانشگاه کردستان اظهار کرد: وکلا و حقوقدانان وظیفه دارند حق دفاع فلسطینی‌ها و جبهه مقاومت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی را برای مردم تبیین کنند.

وی با بیان اینکه چهار هزار صفحه مستند از جنایات رژیم صهیونیستی تهیه کرده ایم، افزود: وکلا باید نسبت به مسئله غزه و فلسطین دغدغه‌مند باشند و بی تفاوت نباشند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه از وکلا خواست در زمینه حق دفاع مقاومت آگاه سازی کنند و اضافه کرد: همه باید امروز به مسئله حقوق بشر حساس باشیم و از تمام ظرفیت‌ها برای نشان دادن مظلومیت مردم غزه و لبنان استفاده کنیم.

عبدلیان‌پور با بیان اینکه برخی در فضای مجازی، برای تغییر ذهنیت مردم نسبت به موضوع فلسطین تلاش می‌کنند، ادامه داد: وکلا وظیفه دارند پیگیر حقوق عامه یعنی همان حقوق بشر باشند.

وی یادآور شد: امروز دنیای اسلام هر چی می‌کشد، از نداشتن وحدت است و کشور‌های غربی از جمله آمریکا، تلاششان ایجاد جدایی بین امت اسلامی در راستای دستیابی به منافعشان است.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: اگر حکام کشور‌های اسلامی با ملت‌های خود همگام بودند، رژیم صهیونیستی و دنیای سلطه، جرات چنین جنایت‌هایی نداشت.

عبدلیان‌پور تاکید کرد: ۱۷ هزار کودک و در مجموع ۴۲ هزار انسان بی گناه توسط رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده می‌شود و کسی هم صدایش درنمی آید.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مودت بین وکلا از مذاهب و ادیان مختلف در مرکز وکلا کشور اشاره داشت و افزود: غیر از ساختمان اداری مرکز وکلا کردستان، بقیه ساختمان‌های اداری در کشور، از حالت استیجاری خارج شده و تمام تلاشمان را برای تامین ساختمان با مالکیت خود مرکز وکلا کردستان بکار می‌گیریم.

حقوقدانان کردستان جلودار در دفاع از مردم فلسطین باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان هم گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که باید از حالت توصیف جنایات رژیم صهیونیستی خارج و به سمت تجویز و اقدام قدم برداریم.

مهدی رمضانی با بیان اینکه تاکنون شاهد چنین جنایات گسترده‌ای توسط رژیم صهیونیستی نبوده ایم، یادآور شد: رژیم صهیونیستی دنبال پاک سازی نژادی در فلسطین است.

وی جنگ کنونی را ماهیتی توصیف کرد و ادامه داد: ما این جنگ را جنگ آخر و پایان رژیم صهیونیستی تلقی می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان افزود: استرانژی سیاسی رژیم صهیونیستی، گسترش اسراییل از نیل تا فرات و تمامیت خواه است، بنابراین حقوقدانان و وکلا و رسانه‌ها در زمینه تببین اهداف پلید رژیم صهیونیستی باید جلودار باشند.

در پایان این همایش با اهدای لوح از خانواده‌های شهید بارنامه و شریعتی تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار