رئیس کل دادگستری کردستان گفت : حق دفاع، قانونی و جزو منشور ملل متحد است، اقدام ایران در پاسخ موشکی به رژیم صهیونیستی، مشروع و واجب بود.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی در همایش حقوق بشر و حق دفاع، اظهار کرد : دفاع جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی، قانونی، مشروع و مطابق با مقررات بین‌المللی است‌ و حضور مستشاران ایران در کشورهای لبنان و سوریه، همان حق دفاع در برابر جنایات، توطئه ها و نقشه های رژیم صهیونیستی برای خاورمیانه است.

وی افزود: امروز سفارت خانه و نیروهای ما در سوریه و لبنان مورد تهاجم قرار می گیرد و مهمان ما در تهران ترور می شود، پس اسراییل مستقیم ما را مورد تجاوز قرار گرفته و حق داریم از خود دفاع کنیم.

رئیس کل دادگستری کردستان با اشاره به تلاش های مرکز وکلا در استان افزود: مرکز وکلا در کاهش اطاله دادرسی، ایحاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی و حقوق عامه، نقش بسیار مهمی دارند.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: تعامل بین مرکز وکلا، دادگستری و دستگاه های اجرایی طی سه چهار سال اخیر باعث رضایت نسبی مردم از دستگاه قضا بوده است.

رییس مرکز وکلا قوه قضاییه استان کردستان هم در این همایش گفت: آرامش دنیا در گرو رعایت حقوق بشر است اما متاسفانه این روزها به راحتی زیر پا گذاشته می شود.

کاظم مفاخری با بیان اینکه سازمان‌های بین المللی حقوق بشر امروز در سکوت فرو رفته اند و تماشاگر جنایات رژیم صهیونیستی هستند، افزود: به دور از هرگونه تبعیض، باید از مظلوم و حقوق بشر دفاع کرد.

وی عنوان کرد: هر جا هر حقوقی ضایع شود، وظیفه ما وکلاست که ورود کنیم و به خود می بالیم که در زمینه حقوق عامه پیشقدم هستیم.

رییس مرکز وکلا قوه قضاییه استان کردستان از دادگاه بین‌المللی لاهه خواست به موضوع جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان به طور جدی ورود کند که بیش از این شاهد کشتار بی رحمانه مردم نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار