سردار زارع‌کمالی گفت: فردخت، جشنواره‌ای ملی برای برقراری پیوند هنرمندان طراح لباس، صنعتگران و تولیدکنندگان پوشاک ایرانی اسلامی است.

سردار حسین زارع‌کمالی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد  در نشست با اصحاب رسانه با موضوع جشنواره فردخت، گفت: فردخت، جشنواره ملی است که به منظور برقراری پیوند هنرمندان طراح لباس و صنعتگران و تولیدکنندگان پوشاک در استان و براساس همان هویت زن ایرانی اسلامی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه  حجاب سدی برای جلوگیری از نفوذ آسیب به جامعه است، افزود: از بین رفتن حیا و عفت بانوان مهم‌ترین برنامه دشمنان علیه کشور‌های اسلامی است و از همه مهم‌تر گرفتن چادر از زنان را در دستور کار قرار داده اند.

سردار زارع‌کمالی ادامه داد: امروز دشمن از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی نه تنها پوشش را از زنان گرفته، بلکه در تلاش برای از بین بردن حیا و عفت زنان در جامعه است.

وی تصریح کرد: جشنواره فردخت به دنبال جریان‌سازی حوزه پوشاک عفیفانه بانوان است که لازمه آن پیوند بین هنرمندان و طراحان لباس در حوزه‌های مختلف و تولیدکنندگان صنعت پوشاک است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد اضافه کرد: با توجه به اقدامات دشمن در هدف قرار دادن خانواده با محوریت بانوان به عنوان یکی از پایه‌های تمدن نوین اسلامی، گام اول در ترویج پوشاک عفیفانه و سالم درجامعه ایرانی اسلامی، شناسایی هنرمندان خلاق و اثرگذار در طراحی پوشاک عفیفانه است که جشنواره فردخت این هدف را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: مهلت ثبت‌نام در جشنواره فردخت تا دهم آبان‌ماه تعیین شده است و محور‌های این جشنواره نیز فناوری و تکنولوژی، بهداشت و سلامت، اقتصاد، هویت و تمدن‌سازی و تاریخ و فرهنگ تعیین شده است و متقاضیان  در زمینه مانتو اجتماع و ارائه نمونه کار دوخته شده، طراحی در حوزه کالکشن خانواده با ارائه طرح به‌صورت تکنیک دستی و بخش تحقیق و پژوهش با ارائه آثار علمی پیرامون محور‌های مشخص شده با هم رقابت می‌کنند.

سردار زارع‌کمالی اظهار داشت: یکی از بستر‌های توسعه ساز در بحث حجاب و عفاف رسانه‌ها هستند که می‌توانند نقش به سزایی در فرهنگ سازی و توسعه و نهادینه کردن حجاب و عفاف داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار