افضلی با بیان اینکه امسال تسهیلات پرواربندی دام سبک به عشایر این استان قابل پرداخت است، گفت: عشایر استان سالانه بیش از ۹ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند.

افضلی، سرپرست اداره کل امور عشایر استان سمنان ، از متقاضیان تسهیلات پرواربندی دام سبک خواست تا برای انجام امور اولیه دریافت تسهیلات به ادارات امور عشایر شهرستان مراجعه کنند. 

وی افزود: این تسهیلات در ۲ بخش مناطق برخوردار و مناطق کمتر برخوردار اعطا می‌شود که بر اساس تقسیم‌بندی مناطق و بر اساس شاخص‌های برخورداری، به عشایر هر منطقه تخصیص پیدا می‌کند. 

سرپرست اداره کل امور عشایر استان سمنان اضافه کرد: این تسهیلات از نوع تأمین «سرمایه در گردش» مورد نیاز اجرای طرح‌های پرواربندی دام عشایر با اصلاح و افزایش ضریب تبدیل گوشت قرمز و از محل اعتبارات ترکیبی صندوق توسعه ملی و بانک کشاورزی است. 

افضلی دوره بازگشت این تسهیلات را یک‌ساله عنوان کرد و گفت: سقف اعطای انفرادی به عشایر ۲ میلیارد ریال و اعطا به تشکل‌ها تا سقف ۴۰ میلیارد ریال تعیین شده است. 

وی با بیان اینکه بهره بانکی این تسهیلات بسته به نوع منطقه ۲۰.۵ یا ۲۱.۵ درصد است، خاطرنشان کرد: هرچند لازم است با مشارکت بانک در اجرای تعهد سهم مشارکت، نرخ بهره ترکیبی مانند سنوات ابتدایی این طرح کاهش یابد و به ۱۰ تا ۱۴ درصد برسد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار