معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۴۰ تن سنجد از باغ‌های استان برداشت شود.

علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: برداشت سنجد از سطح باغ‌ها و حاشیه زمین‌های کشاورزی استان آغاز شده است که پیش بینی می‌شود امسال حدود ۴۰ تن سنجد از سطح باغ‌های استان برداشت شود.

وی افزود: درخت سنجد در باغ‌ها و حاشیه زمین‌های کشاورزی به عنوان بادشکن کشت می‌شود و میوه آن به علت فواید فراوان درمانی، خواهان زیادی دارد.

دیانتی اضافه کرد: درخت سنجد در برابر شوری خاک و کم آبی مقاومت زیادی دارد و همچنین به جهت کم‌آب‌بر بودن تولید این محصول مورد حمایت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی قرار گرفته است.

وی گفت: مساحت باغ‌های سنجد استان در مجموع حدود ۱۷ هکتار و عملکرد تولید این محصول در هر هکتار دو تن است که در چهار نوع عنابی، پائیزی و سفید و سیاه در استان کشت می‌شود و برداشت آن تا پایان مهر ماه ادامه می‌یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: سنجد به عنوان یک میوه دارویی مؤثر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، به ویژه استفاده از آرد آن بدون جدا کردن پوست و هسته در درمان لثه و دندان، آرتروز، پوکی استخوان، جلوگیری از خونریزی داخلی معده، درد‌های روماتیسمی و مفصلی، درمان اسهال در کودکان و افزایش هوش نقش بسزایی دارد و امروزه از آن در صنعت تولید لوازم آرایشی هم استفاه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.