بهره گیری از تمامی ارکان آموزش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی الزامی است.

جشنواره انتخابات همیار مشاور و نواختن زنگ همیار مشاور با حضور رئیس اداره امور تربیتی و مشاوره و مراقبت از آسیب های اجتماعی اداره کل،معاون پرورشی،مدیر آموزش و پرورش خوی  و سایر مسئولین و جمعی از دانش آموزان در سالن اجتماعات دبیریستان شاهد تربیت برگزار شداصغردهقان رئیس اداره امور تربیتی،مشاوره و مراقبت از آسیب های اجتماعی اداره کل دراین جشنواره گفت:بهره گیری از تمامی ارکان آموزش در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی الزامی است.

وی بااشاره به اینکه،آموزش مهارت های زندگی با رویکرد پیشگیری از آسیب های اجتماعی بوده ادامه داد: آموزش مهارت های ارتقایی گام اول پیشگیری از اسیب ها می باشد.

وبهره گیری از ظرفیت ها مختلف در پیشگیری ازاین آسیب ها مهم  باید تمامی ارکان آموزش از جمله اولیا، نیزپای کار باشند.
وی تاکید کرد:شناسایی آسیب ها در مدارس و در صورت توانایی مداخله و درغیر این صورت ارجاع به مراکز مربوطه مشاوره اصل مهم است.

دهقان در پایان گفت:شهرستان خوی دارای ظرفیت های بزرگ و همکاران توانمندی در این عرصه بوده و در این راستا امسال شهرستان خوی دبیرخانه کارگروه انتخابات همیار مشاور استان انتخاب شد. 

مرتضی محمدپور مدیر آموزش و پرورش خوی نیزدر این مراسم با تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه ( ع ) گفت: امیدواریم با الگوگیری از تعالیم والای ائمه اطهار و این بزرگواران بتوانیم به مراتب کمال انسانی دست یابیم.وی افزود: نام گذاری یک روز بعنوان روز همیار مشاور حاوی پیام از اهمیت موضوع بوده و به این معنا هست که باید در سطح جامعه برجسته شود.

محمدپور گفت: غالبا واژه بهداشت در بُعد جسمانی آن به کار می رود در حالی که مهمترین بخش ، بهداشت روان بوده و اغلب مسائل و مشکلات از این بُعد نشات میگیرد.وی اضافه نمود: طرح های مختلفی با همکاری نهادهای مربوطه در جهت تامین شرایط مساعد بهداشت روان دانش آموزان درحال اجرا می باشد.

محمدپور تاکید کرد: بزرگرترین ظرفیت آموزش و پرورش دانش آموزان بوده و سپردن امور به دانش آموزان و پررنگ شدن نقش آنان در اداره کرد امور در دستور کار است.

مدیر آموزش و پرورش خوی گفت: یکی از این فرصت های نقش آفرین دانش آموزان، نقش همیار مشاور بوده که میتواند به جهت تاثیری که درگروه همسالان دارند، سهم قابل توجهی در کاهش آسیب ها داشته باشد.حضور فعال در جامعه و نقش افرینی و مسئولیت پذیری امری مهم است که باید دانش آموزان در این مسیر گام بردارند.

محمد پور در مورد ویژگی های همیارمشاور گفت: یک همیار مشاور باید دارای ویژگی های همچون داشتن علاقه اجتماعی، تاب اوری، داشتن انعطاف پذیری برای پذیرش نظر مخالف، احساس ارزشمندی، خود مراقبتی و ... باشد.

وی افزود: آموزش مهارت های مختلف ارتباطی باید از سن کم در میان نسل جوان نهادینه شود که در این راستا اقدامات مهمی در آموزش و پرورش خوی صورت گرفته است.

محمدپور در پایان سخنان خود گفت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید دغدغه و اولویت همگان بوده و در کانون توجه واقع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.