معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: آمادگی پرداخت تسهیلات مورد نیاز برای توسعه بوم‌گردی‌ها در این استان وجود دارد.

محمدکاظم منزوی اظهار کرد: شرایط برای سرمایه‌گذاری در چغاخور شهرستان بروجن و اطراف آن به‌طور کامل فراهم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری، زیرساخت‌های فرهنگی و تجربه‌های بزرگان منطقه برای توسعه گردشگری را ضروری دانست و افزود: با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و کمیسیون گردشگری و کسب‌وکار‌های وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد به‌دنبال تعریف استاندارد‌هایی برای توسعه بوم‌گردی‌ها با هدف افزایش جذب گردشگران هستیم.

وی اضافه کرد: اجرای طرح‌های گردشگری کشاورزی در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری به کمک مسئولان مرتبط و حمایت مجموعه دادگستری نیاز دارد.

فیاضی رئیس کمیسیون گردشگری و کسب‌وکار‌های وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هم گفت: توسعه بوم‌گردی‌ها در استان توسعه شتابان به خود گرفته است.

وی تأکید کرد: تجار، فعالان اقتصادی و بازرگانان چهارمحال و بختیاری با طرح‌های گردشگری آشنا و از این طرح‌ها بازدید می‌کنند.

فیاضی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری را مؤثر در حفظ هویت محلی دانست و ادامه داد: شهرستان بروجن در مسیر گردشگری قرار دارد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری به پیشرفت سریع‌تر این شهرستان کمک می‌کند.

فرماندار بروجن گفت: سال آینده تعداد تخت‌های گردشگری این شهرستان از هزار و ۸۰۰ تخت به ۲هزار و ۵۰۰ تخت افزایش می‌یابد.

فتاح کرمی تأکید کرد: حوزه‌های مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بروجن در دولت سیزدهم متحول شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: برای راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی اورگان چغاخور ۴۵ میلیارد ریال تامین و هزینه شد.

جیلان افزود: از این مبلغ ۱۵ میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی و ۳۰ میلیارد ریال از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینی به وسعت یک‌هزار متر مربع با زیربنای ۱۵۰ متر مربع تامین شده است.

وی اضافه کرد: اقامتگاه بوم‌گردی آورگان چغاخور شهرستان بروجن روزانه ظرفیت ۲۰ نفر اقامت و ۱۰۰ نفر پذیرایی دارد و زمینه اشتغال مستقیم پنج نفر را فراهم کرده است.

جیلان با اشاره به راه‌اندازی اردوگاه گردشگری حاشیه گندمان شهرستان بروجن در زمینی به مساحت ۱۰هزار متر مربع گفت: در این طرح هشت سیاه‌چادر عشایری نصب شده است و ظرفیت اقامتی ۱۰۰ نفر در شبانه‌روز را دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت سفره‌خانه سنتی در سیاسرد بروجن ادامه داد: این طرح در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۹۵۰ متر مربع با ۴۹۰ متر مربع زیربنا ساخته می‌شود.

وی گفت: در زمان اجرای این طرح ۱۰ نفر به‌طور مستقیم مشغول به کار می‌شوند و تا یک‌سال دیگر تکمیل و بهره‌برداری خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار