مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی از ثبت درخواست صدور مجوز کسب کار به تعداد ۱۵۷ هزار و ۲۴۴ مورد در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۳۹ هزار و ۷۲۱ مورد به صدور مجوز از راه درگاه ملی مجوز‌ها انجامید.

بهروزی با بیان اینکه بیشتر درخواست‌های صدور مجوز کسب کار در استان  آذربایجان شرقی صادر شد و بخشی نیز در سطح ملی بررسی و صادر شد اظهار کرد: هفت درصد درخواست‌ها رد شده و دو درصد نیز در دست بررسی بوده و یک درصد نیز خود متقاضی انصراف داد.

وی ادامه داد: این درحالی است که در مدت مشابه سال قبل ۳۲ هزار و ۷۴۲ مورد درخواست مجوز ثبت و منجر به صدور ۲۰ هزار مجوز کسب و کار از طریق این درگاه شد یعنی در حوزه صدور مجوز کسب و کار ۳۸۰ درصد رشد داشتیم.

وی افزود: آمار‌ها نشان دهنده استقبال خوب و تسهیل فضای کسب و کار است که در حدود ۵۸۷ درصد رشد را نشان می‌دهد ضمن اینکه امسال از نظر تعداد صدور مجوز ۲۸ درصد رشد را شاهد بودیم.

بهروزی گفت: یکی از اقدامات بسیار خوبی که در حوزه کسب و کار و سرمایه‌گذاری در سال‌های گذشته انجام گرفته ایجاد درگاه ملی مجوز‌ها است که صدور مجوز‌ها را از حالت دستی و فیزیکی به صورت سامانه‌ای و الکترونیکی تبدیل کرده و موجب شفافیت در این زمینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: اثرات مثبت ایجاد این سامانه با گذشت زمان به خوبی در آمار‌های موجود قابل مشاهده است به عبارت بهتر زمانی که صدور مجوز کسب و کار به صورت الکترونیکی و سامانه‌ای تبدیل شود شفافیت کافی ایجاد خواهد شد به طور کلی سامانه درگاه ملی مجوزها در سه حوزه هزینه صدور مجوز، زمان صدور و مدارک مورد نیاز به طور کامل به صورت شفاف عمل می‌کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: یکی از مزیت‌های اصلی درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار زمان بندی مشخص برای صدور مجوز است از طرفی شعبه ۲۱ دادسرا به صورت ویژه برای رسیدگی به تخلفات حوزه کسب و کار در نظر گرفته شده است.

بهروزی ادامه داد: اگر در زمان بندی مشخص مجوزی صادر نشود می‌توانیم دستگاه اجرایی مورد نظر را به مراجع قضایی معرفی کنیم در حالی که قبل از ایجاد درگاه ملی مجوزها هیچ شفافیتی در موضوع زمان صدور مجوز‌ها وجود نداشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.