معاون مسکن و ساختمان مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: ۲۱ هزار و ۶۵۵ واحد مسکونی واقع در بافت فرسوده استان از سال ۱۴۰۰ تاکنون بازسازی و نوسازی شده است.

 نجفیان گفت: از مجموع  ۲۱ هزار و ۶۵۵ واحد مسکونی هزار و ۴۴۱ واحد طی امسال با ارائه بسته‌های تشویقی به مالکان و صاحبان این واحد‌ها نوسازی شده است.

وی هدف از بازآفرینی را اصلاح بافت‌های ناکارآمد شهری اعلام و اظهار کرد: سهمیه استان طی امسال بازآفرینی پنج هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ابلاغی برای کل کشور است که تلاش می‌شود این سهمیه تا پایان سال محقق شود.

معاون مسکن و ساختمان مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: در اجرای این طرح مالکان و صاحبان واحد‌ها برای نوسازی و بازسازی ۵۷۸ واحد در استان ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۱۳۰ واحد برای دریافت تسهیلات بانکی از محل طرح بازآفرینی شهری و بقیه از محل طرح نهضت ملی مسکن به بانک‌های معرفی شدند.

نجفیان با بیان اینکه ارائه بسته‌های ۱۹ گانه تشویقی از سوی این اداره کل و شهرداری‌ها موجب رونق ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهر‌های استان شده است ادامه داد: این تسهیلات از جمله شامل تخفیف شهرداری‌ها در صدور پروانه‌های ساختمانی، احداث پارکینگ و طبقات تشویقی و اعطای وام است.

وی یادآور شد: نوسازی بافت فرسوده شهر‌ها از مهمترین اهداف وزارت راه و شهرسازی است که در قالب بازآفرینی شهری اجرا می‌شود و با اجرای این طرح بافت‌های نارکارآمد شهری در راستای توسعه پایدار شهری اصلاح می‌شوند.

نجفیان افزود: طبق رتبه بندی اخیر ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در تحقق برنامه‌های تولید مسکن در حوزه بازآفرینی شهری رتبه دوم کشوری را اخذ کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار