رئیس کل بانک مرکزی گفت: ما سیستم پرداختی بین کشور‌ها را بر اساس ارز‌های محلی داریم و کشور‌های چین، روسیه و ایران به شدت به این موضوع علاقه‌مند هستند.

محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با شبکه تلویزیون آر تی روسیه گفت: ما توافقات بسیار خوبی در زمینه مالی و پولی داشتیم.

رئیس کل بانک مرکزی بیان کرد: ایران در دوره‌ای که دبیر بریکس بود، توافقات خوبی با بانک مرکزی روسیه انجام داد و ما در مورد اتصال شبکه‌های کارت و همکاری‌های مالی و پولی توافقات خوبی داشتیم که همه آنها را در بریکس مطرح کردیم. به عنوان مثال، امروز در بریکس موضوع پرداخت معاملات با ارز‌های محلی یکی از مسائل مطرح شده بود و توافق بسیار خوبی در این زمینه حاصل شد. همچنین، توافقات خوبی در مورد پرداخت‌های ذخیره جهانی و استفاده از اوراق قرضه برای پرداخت‌ها صورت گرفت.

فرزین گفت: در حال حاضر، سیستم مالی جهانی بیشتر بر اساس صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی و کشور‌های غربی بنا شده است. متأسفانه به دلیل تعاملات سیاسی با آن کشورها، امروز جهان به دنبال ترتیبات دیگری است. قطعاً در چارچوب کشور‌های عضو بریکس چنین ترتیباتی بین اعضا برقرار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ما سیستم پرداختی بین کشور‌ها بر اساس ارز‌های محلی داریم که یکی از موضوعات این جلسه بود. چین، روسیه و ایران به شدت به این موضوع علاقه‌مند هستند. ما به سمت انجام معاملات با ارز‌های محلی با دیگر کشور‌ها پیش رفته‌ایم و در حال کاهش نقش دلار آمریکا در معاملات بین‌المللی هستیم. روسیه نیز پیشرفت‌های خوبی در این زمینه داشته است.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: فکر می‌کنم کشور‌های بریکس به خوبی توسعه یافته‌اند و قطعاً در آینده توسعه بیشتری خواهند داشت.

فرزین در پایان تاکید کرد: بانک توسعه جدیدی که توسط بریکس ایجاد شده است می‌تواند بسیاری از اهداف توسعه کشور‌های عضو بریکس را دنبال کند، زیرا امروز بانک جهانی در چارچوب اهداف ایالات متحده و کشور‌های غربی عمل می‌کند. ما امیدواریم که بانک توسعه جدید این نقش را برای کشور‌های عضو بریکس ایفا کند و ما قصد داریم عضو این بانک شویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۳ مهر ۱۴۰۳
پس بخاطر همین موضوع هست که بورس امروز سقوط کرد؟!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۳ مهر ۱۴۰۳
جناب بریکس زمانی کاربردی که پول کشور ارزش داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۳ مهر ۱۴۰۳
پول مشترک با همسایگان خیلی اهمیت دارد.
Germany
لعنت بر دروغگویان
۱۱:۱۵ ۲۳ مهر ۱۴۰۳
میگن زبان استخوان ندارد ، هر جوری که دوست دارید بچرخونید
آخرین اخبار