رئیس جمهور اوکراین می‌گوید سطح همکاری دفاعی کره شمالی و روسیه افزایش یافته و نیروهایی از پیونگ‌یانگ به ارتش روسیه پیوسته‌اند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی جدید خود مدعی پیوستن نیرو‌های کره شمالی به ارتش روسیه برای جنگ با اوکراین شد و گفت در همین راستا، باید رویکرد کشور‌های غربی حامی اوکراین نیز تغییر کند.

به گزارش رویترز، زلنسکی مدعی شد: «ما می‌بینیم که اتحاد بین روسیه و کشور‌هایی مثل کره شمالی در حال قوی‌تر شدن است. تقویت روابط آنها فقط به انتقال تسلیحات محدود نمی‌شود و این در واقع به معنی انتقال افرادی از کره شمالی به نیرو‌های مسلح روسیه است». 

زلنسکی افزود: «بدیهی است که در چنین شرایطی روابط ما باید با شرکایمان تکامل پیدا کند چرا که خط مقدم نیاز به حمایت بیشتری دارد». 

پیش از این نیز ادعا‌هایی از سوی مقامات کره جنوبی در خصوص اعزام سرباز از کره شمالی به اوکراین مطرح شده بود. با این حال، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز پنجشنبه این ادعا را رد کرده و گفت به نظر می‌رسد «خبر جعلی جدید» درباره جنگ اوکراین باشد. 

در حالی که روسیه در ماه‌های اخیر پیشروی در شرق اوکراین را افزایش داده، کی‌یف درخواست‌ها برای تسلیحات بیشتر و لغو محدودیت‌های کنونی را تشدید کرده است. کی‌یف به ویژه خواستار صدور مجوز از سوی کشور‌های غربی است تا بتواند از موشک‌های دوربرد آن‌ها علیه اهدافی در خاک روسیه استفاده کند. انگلیس و آلمان تا کنون مخالفت جدی خود را با این درخواست اعلام کرده و می‌گویند دادن چنین مجوزی به منزله تحریک بیشتر درگیری خواهد بود.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار