زاهدان کلان‌شهری که زباله به یکی از مشکلات اساسی آن تبدیل شده است که این معضل شهر را کم‌کم زیر این زباله‌ها دفن می‌کند.

امین نوروزی  مدیر روابط‌عمومی  شهرداری منطقه یک زاهدان بیان کرد: مسئله زباله‌های شهر در حال پیگیری است یکی از مشکلات ما کمبود ماشین‌آلات است که خریداری شده و تا یک ماه آینده برنامه‌ریزی‌شده است که به شهرداری زاهدان به جهت تسریع در امور نظافتی شهر اضافه شود اکنون نیز بحث نظافت در زاهدان انجام می‌شود ولی با روندی آرام‌تر پیش می‌برد.
 
 وی ادامه داد: برخی از شرکت‌های که با شهرداری در نظافت همکاری می‌کردند قرارداد خود را لغو کردند، اما شهرداری شبانه روی کار می‌کنند.

 مدیر روابط‌عمومی منطقه یک زاهدان در خصوص تأمین نیروی انسانی ماشین‌آلات جدید تصریح کرد: زمانی که ماشین‌آلات اضافه شود نیروی مور نیاز خود را به همراه دارد، اما در حال حاضر این نظافت به‌صورت روزانه در حال انجام است، اما در مناطقی که مجتمع‌های مسکونی زیادی وجود دارد به‌تبع کار نظافت زمان بیشتری را می‌طلبد.
 
 وی افزود: شهروندان زباله‌های خود را در هر ساعتی بیرون می‌آورند و این باعث می‌شود که ۲۴ ساعته در حال تولید زباله باشند درحالی‌که در شهر‌های دیگر سر ساعت مشخصی زباله‌ها بیرون گذاشته می‌شود این در حالی است که کار جمع‌آوری زباله‌ها در شب انجام می‌شود.
 
 نوروزی مطرح کرد: کمبود نیروی انسانی، عدم همکاری شهروندان و مشکلاتی مانند دزدیدن سطل‌های زباله و نبود فرهنگ در خصوص مراقبت از وسایل عمومی از جمله مواردی است که شهرداری با آن مواجه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار