مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان از تکمیل و بهره‌برداری ۳۴۳ پروژه آموزشی در قالب یک‌هزار و ۴۶۰ کلاس درس، از مهرماه ۱۴۰۲ تا مهرماه ۱۴۰۳ به همت اداره‌کل نوسازی مدارس استان و مشارکت خیرین خبر داد.

میثم لک‌زایی با اشاره به اینکه این تحول بزرگ به همت اداره‌کل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان و مشارکت خیران انجام شده، اظهارکرد: این پروژه‌ها با زیربنای ۱۴۱ هزار و ۸۴۵ متر مربع، تنها بخشی از تلاش‌های عظیمی است که برای افزایش سرانه فضای آموزشی در این استان انجام شده است.

وی افزود: حمایت‌های بی‌دریغ خیران نیکوکار در کنار منابع دولتی، موجب شد تا این زیرساخت‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار دانش‌آموزان عزیز این خطه قرار گیرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان اعلام کرد: تعداد ۲۸۳ پروژه دیگر در قالب یک‌هزار و ۴۴۹ کلاس درس، با زیربنای ۲۵۰ هزار و ۱۵۳متر مربع در راستای تحقق عدالت آموزشی، نویدبخش آینده‌ای روشن برای دانش‌آموزان استان، بویژه در مناطق محروم در حال اجراست.

۲ هزار و ۴۱۹ تجهیزات سرمایشی و گرمایشی شامل اسپیلت، کولر گازی و کولر آبی به مدارس در سراسر استان اهدا شده است

وی تصریح کرد: در کنار ساخت فضا‌های آموزشی، اداره‌کل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان گام‌های مهمی در جهت بهبود تجهیزات و امکانات آموزشی برداشته است.

لکزائی با اشاره به تحویل تجهیزات سرمایشی و گرمایشی به مدارس سطح سیستان و بلوچستان گفت: از سال گذشته تاکنون تعداد ۲ هزار و ۴۱۹ تجهیزات سرمایشی و گرمایشی شامل اسپیلت، کولر گازی و کولر آبی به مدارس در سراسر استان اهدا شده است.

وی ادامه داد: از مهر ۱۴۰۲ تاکنون، ۶۹ پروژه با زیربنای ۹۱ هزار و ۹۴۵ مترمربع، استانداردسازی شده‌اند که این اقدام در راستای افزایش سطح ایمنی و بهبود شرایط تحصیلی برای دانش‌آموزان انجام گرفته که از این تعداد، ۳۸ پروژه در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ و ۳۱ پروژه در سال جاری به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان با تأکید بر اهمیت مشارکت خیرین در تحقق این دستاورد‌ها گفت: تلاش‌های ما نه تنها به افزایش سرانه فضای آموزشی استان کمک کرده، بلکه تأثیر شگرفی بر ایجاد عدالت آموزشی و فراهم ساختن امکانات برابر برای همه دانش‌آموزان، به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار داشته است و این اقدامات می‌تواند موجب رشد استعداد‌های جوانان استان و فراهم شدن زمینه‌ای برای شکوفایی آنان در آینده شود.

وی خاطرنشان کرد: با افتتاح این پروژه‌ها، امید است که نابرابری‌های آموزشی به مرور کاهش یابد و همه دانش‌آموزان، فارغ از موقعیت جغرافیایی و شرایط اقتصادی، از فرصت‌های برابر تحصیلی برخوردار شوند. این پروژه‌ها بستر مناسبی برای توسعه پایدار و پیشرفت اجتماعی در سیستان و بلوچستان فراهم می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار