معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر از اتباع از این استان طرد می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر از اتباع کشور افغانستان هر روز در قالب پنج دستگاه اتوبوس از این استان طرد می‌شوند.

بهنام نظری افزود: استان مرکزی، معین استان‌های کرمانشاه، همدان، کردستان و لرستان است و اتباعی از این استان‌ها وارد و پس از ثبت اطلاعات از استان طرد می‌شوند.

وی بیان کرد: اتباع و مهاجرانی که در استان مرکزی شناسایی و دستگیر می‌شوند تا مشخص شدن اوراق هویتی در ارودگاه ابراهیم آباد اراک به مدت ۲۴ ساعت مستقر هستند و در صورت نداشتن کارت هویت، طرد می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: اتباع و مهاجران در گذشته وقتی طرد می‌شدند مشخصات بیومتریک آنان ثبت و وارد بانک اطلاعات نمی‌شد اما اکنون همه کسانیکه طرد می‌شوند در اردوگاه‌ها، چه در مبدا و چه در مقصد، ثبت بیومتریک می‌شوند، یعنی اثر انگشت، مختصات چهره و عنبیه چشم آنها، ثبت می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه، حضور اتباع خارجی در اراک، دلیجان و ساوه مجاز است و در سایر شهرهای استان ممنوع است، گفت: عملیات شناسایی، پایش و طرد اتباع و مهاجران به صورت مستمر در دستور کار قرار دارد.

نظری افزود: اتباع غیرمجاز پس از دستگیری از کشور اخراج می‌شوند و دوباره با نام دیگر و از گذرگاه دیگری برای ورود اقدام می‌کنند که این کار هزینه گزافی را به کشورمان تحمیل می‌کند.

وی با بیان کرد: پس از تحولاتی که در کشور افغانستان به وجود آمد، تردد اتباع غیرمجاز به ایران افزایش یافت که استان مرکزی نیز از حضور آنان متاثر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.