سرمربی اسپانیایی دنیای فوتبال گزینه نهایی هدایت تیم فوتبال استقلال تهران شد.

پس از جدایی جواد نکونام از هدایت تیم فوتبال استقلال تهران مدیران این باشگاه هنوز از سرمربی جدید خود رونمایی نکرده اند اما به هواداران خود قول داده اند که سرمربی جدید این تیم خارجی خواهد بود. به همین دلیل آنها با خولیو ولاسکوئز اسپانیایی برای هدایت استقلال به توافق نهایی رسیده اند.

خولیو، ۵ اکتبر ۱۹۸۱ در شهر سالامانکای اسپانیا به دنیا آمده است. او در سن ۱۵ سالگی، سرمربی تیم جوانان باشگاه شهرش، سالامانکا شد و از همان ابتدا هدف خود را مربیگری اعلام کرد. ولاسکوئز چندین سال در تیم‌های رده سنی جوانان مربیگری کرد تا در سال ۲۰۰۴ و با باشگاه پنیا رسپوئلا، وارد کار در تیم‌های رده سنی بزرگسال شد. او بعد از کار در چند باشگاه کم نام و نشان اسپانیایی ابتدا سرمربی جوانان وایادولید و سپس تیم سوم ویارئال شد. بعد از انتصاب خوزه فرانسیسکو مولینا، سرمربی تیم دوم ویارئال، به عنوان سرمربی تیم اصلی این باشگاه، ولاسکوئز جانشین او در تیم دوم ویارئال شد.

ولاسکوئز بعد از هدایت تیم دوم ویارئال در سگوندادیویژن اسپانیا، با ۳۰ سال سن، به عنوان جوان‌ترین سرمربی تاریخ این لیگ شناخته شد. او در ۲۴ مسابقه، ۱۰ پیروزی و دو تساوی را کسب کرد و ویارئال‌ب را به جایگاه دوازدهم رساند. بعد از سقوط ویارئال در فصل ۱۲-۲۰۱۱ لالیگا، ولاسکوئز به عنوان سرمربی تیم اصلی این باشگاه در سگوندادیویژن منصوب شد. عمر حضور این مربی در تیم اصلی ویارئال، ۲۱ مسابقه بود که حاصل آن هشت پیروزی، هشت تساوی و پنج شکست بود. بعد از تساوی ۱-۱ ویارئال در برابر آلمریا و رتبه هفتم این باشگاه، خولیو از ویارئال جدا شد. خولیو در فصل ۱۴-۲۰۱۳ سرمربی رئال مورسیا شد و با این باشگاه به نتایج بسیار خوبی رسید. مورسیا در این فصل با ۱۶ پیروزی، ۱۷ تساوی و ۹ شکست در رتبه چهارم سگوندادیویژن قرار گرفت و به پلی‌آف صعود کرد. در مرحله پلی‌آف، مورسیا نتوانست به لالیگا صعود کند، اما حضور در این مرحله با تیمی مثل مورسیا، عاملی برای انتصاب ولاسکوئز به عنوان سرمربی رئال بتیس شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار