دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان در هفته سوم مسابقات انتخابی جام جهانی امروز در تاشکند برگزار می‌شود.

تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب  سومین بازی خود در مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶  امروز (روز پنج شنبه) ساعت ۱۷:۳۰ به مصاف تیم ملی ازبکستان در تاشکند می‌رود.  

 تیم‌های  ملی  فوتبال ایران و ازبکستان در گروه A مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، ۶ امتیازی هستند، اما ازبک‌ها با گل زده بیشتر در صدر جدول قرار دارند و ملی پوشان کشورمان در رتبه دوم قرار گرفتند.  

شاگردان قلعه نویی در ۲  بازی قبلی خود برابر قرقیزستان  و امارات با وجود اینکه بازی تماشاگرپسندی را ارائه نکردند، اما امتیازات کامل این ۲ بازی را گرفتند و با ۶ امتیاز در جایگاه دوم جدول رده بندی گروه  A  مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ قرار دارند.  

ملی پوشان کشورمان می‌خواهند ۳ امتیاز بازی خارج از خانه مقابل ازبکستان در تاشکند را به دست آورند تا صدر جدول را از حریف خود بازپس بگیرند، اما کار سختی پیش رو دارند.  

تیم ملی کشورمان در ۲ بازی گذشته خود گلی دریافت نکرد و با برد اقتصادی توانست از سد تیم‌های قرقیزستان و امارات عبور کند، اما مهاجمان   موقعیت‌هایی را در این بازی هدر دادند و همین موضوع باعث شد که امیر قلعه نویی هم در نشست خبری قبل از بازی با ازبکستان به این مسئله اشاره کند که نباید در این بازی همانند ۲ بازی قبلی موقعیت‌ها را به راحتی از دست بدهیم و هر تیمی که تمرکز لازم را داشته باشد برنده این بازی می‌شود.  

با توجه به اینکه محمد حسین کنعانی زادگان مصدوم شده و به اردوی تیم ملی هم دعوت نشده است، به نظر می‌رسد که حزباوی بازیکن جوان همراه با شجاع خلیل زاده زوج خط دفاعی تیم ملی را تشکیل بدهند.  

در آن طرف، تیم ملی ازبکستان در نخستین بازی خود برابر کره شمالی با یک گل به برتری رسید  و این تیم در دومین بازی خود مقابل تیم قعرنشین قرقیزستان با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی دست یافت و با ۶ امتیاز صدرنشین  گروه A مسابقات انتخابی جام جهانی است.  

شاگردان کاتانچ قصد دارند با حمایت هواداران خود برابر تیم ملی ایران به برتری برسند تا طلسم نبردن  در تاشکند را بشکنند و صدرنشینی خود را در جدول رده بندی تثبیت کنند.  

۳ بازیکن تیم ملی ازبکستان از جمله اوکتیر یوسوپوف در فولاد، جلال الدین ماشاریپوف در  استقلال و اوستون اورونوف در پرسپولیس حضور دارند و آنها شناخت خوبی از فوتبال ایران دارند و باید دید امیر قلعه نویی چه تدابیری  برای مهار اورونوف و ماشاریپوف در نظر می‌گیرد.  

 سرتکو کاتانچ سرمربی تیم ملی ازبکستان به علت بیماری نمی‌تواند روی نیمکت تیمش در بازی امروز بنشیند، اما اورونوف ستاره ازبکی که پیش از بازی با تیم چادرملو دچار مصدومیت شده بود مشکلی ندارد و در تمرینات تیم ملی کشورش هم شرکت کرده است و این خبر بدی برای قلعه نویی می‌تواند باشد چرا که این بازیکن  راه گلزنی به ایران را به خوبی بلد است.  

 آمار تقابل‌های این ۲ تیم به نفع  تیم ملی کشورمان بوده است و یوز‌های ایرانی در  ۱۴ بازی، ۱۰ بازی را برنده بوده اند و فقط یک بار شکست خورده اند. این باخت به ۱۲ سال قبل برمی گردد که تیم ملی کشورمان با هدایت کی روش با یک گل برابر ازبک‌ها شکست خورد. سردار آزمون هم در کری خوانی با بازیکن حریف اعلام کرد که ازبک‌ها ۱۲ سال پیش ما را به چالش کشیدند و بعد از آن نتوانستند ما را ببرند.  

همچنین تاکنون  یوز‌های ایرانی برابر تیم ملی ازبکستان در تاشکند بازنده نبودند و روند خوبشان همچنان ادامه دارد. ملی پوشان کشورمان در ۸ بازی برگزار شده در ازبکستان ۶ برد و ۲ تساوی به دست آوردند و باید دید در بازی امروز هم می‌توانند این طلسم شکست ناپذیری خود را در تاشکند ادامه بدهند یا نه!  

علی دایی، مهدی طارمی  و سردار آزمون با سه گل زده،   بهترین گلزنان تاریخ تقابل تیم‌های ایران و ازبکستان هستند که سردار آزمون و طارمی می‌توانند با گلزنی در بازی امشب از علی دایی عبور کنند و به تنهایی در صدر گلزنان قرار بگیرند. در آن طرف، اورونوف  تنها مهاجم حاضر در ازبکستان است که برابر ایران گلزنی کرده است.

به هر حال این بازی ۶ امتیازی است و باید دید کدامیک از این ۲ تیم می‌تواند برنده این دیدار شود تا در صدر جدول گروه A  مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ قرار بگیرد.  

شان ایوانس استرالیایی به همراه جورج لاکریندیس و اوون گولدریک  تیم داوری این بازی را برعهده دارند و داور چهارم و داوران VAR نیز از استرالیا خواهند بود.

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۹ مهر ۱۴۰۳
انشالله که با باخت تجربیاتی آقای قلعه نوعی خایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۹ مهر ۱۴۰۳
شما اول برو کلاس نهضت سواد آموزی ،
اونوقت اظهار نظر کن !!!!
آخرین اخبار