بازیگر نوجوان کشورمان گفت: آینده این کشور از سینما شکل می‌گیرد و با جداسازی آثار کودک و نوجوان موافقم، زیرا مفهوم‌ها خیلی راحت‌تر به مخاطب می‌رسد.

محمدرضا  شیرخانلو بازیگر نوجوان کشورمان متولد ۲۷ فروردین ۱۳۸۵ است. وی با حضور در مجموعه چک برگشتی فعالیت خود را در دنیای تلویزیون شروع کرد. شیرخانلو علاوه بر فعالیت خود در تلویزیون، تئاتر، سینما، کارگردانی و نویسندگی هم کرده است.  شیرخانلو با ایفای نقش در مجموعه‌های تلویزیونی دودکش و پادری مشهور شد.

شیرخانلو با حضور در جشنواره سی و ششم فیلم کودکان و نوجوانان گفت: جشنواره امسال یک حس و حال خیلی خوبی برای خودم داشت؛ چون باعث شد پس از سه الی چهار سال در جشنواره کودک حاضر شوم و برایم تجربه جدیدی است. همیشه با بازی و بازیگری در جشنواره شرکت کردم اما امسال با آرزوی اسب چوبی یکی از نویسندگان آثار جشنواره بودم و معتقدم اتفاقات بسیار خوبی رقم خورد و حال خوبی دارم.

وی در مقایسه جشنواره امسال کودک با ادوار گذشته بیان کرد: متاسفانه باید بگویم که جشنواره کودک و نوجوان مانند سال‌های گذشته نبود و از کیفیت کمتری برخوردار بود؛ اما با همه این موارد بازهم جشنواره کودک اصفهان همیشه در قلب ما است و همیشه حس و حال ویژه‌ای دارد.

شیرخانلو درباره فعالیت‌های اخیر خود بیان کرد: در سال گذشته سخت درگیر کنکور بودم،  رشته‌ام مرتب با سینما نبود،  تجربی خواندم و خیلی  سخت درگیر درس خواندن بودم؛ اما در کنار درس، درحال حاضر یک کار جدید سینمایی با آقای مقدم دارم که امیدوارم به فجر سال دیگر برسیم.

وی از سینمای کودک گفت: امیدوارم رسیدگی به سینمای کودک خیلی بیشتر شود؛ زیرا سینمای کودک و آینده این کشور به نظر منِ دهه هشتادی از سینما شکل می‌گیرد و قطعا در پرورش فکری بچه‌ها، کودکان و نوجوانان خیلی تاثیرگذار است. امیدوارم این فرهنگ سازی صورت گیرد تا نگاه ویژه‌‌تری داشته باشیم.

محمدرضا  شیرخانلو در پاسخ به این سوال که جدا سازی فیلم‌های کودک و نوجوان موافق هستید؟ پاسخ داد: خیلی زیاد موافق این کار هستم؛ چون داوری منطقی‌تری در جشنواره صورت می‌گیرد و جدای از این برای بیننده‌ای که کودک است یک رده سنی‌ای وجود دارد تماشای آن فیلم خیلی راحت‌تر می‌شود؛ زیرا از نظر سنی چیزی که یک نوجوان متوجه می‌شود و درک می‌کند خیلی بیشتر از یک کودک پنج تا شش ساله است. این جداسازی باعث می‌شود تا ما بتوانیم مفهوم ها را خیلی راحت‌تر و ساده تر به مخاطب برسانیم.

خبرنگار: زهرا بالاور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار