مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۳۰ تن گوشت قرمز منجمد و گرم تنظیم بازار در استان توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۵ درصدی داشته است.

پویا شهسواری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: از این میزان ۳۸۰ تن گوشت قرمز منجمد و ۱۵۰ تن گوشت قرمز گرم وارداتی بوده است.

مدیر توسعه بازرگانی جهادکشاورزی کردستان با بیان اینکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار راس دام در استان موجود است، گفت: از این تعداد به تفکیک یک میلیون و ۶۰۰ هزار دام سبک و ۲۰۰ هزار راس دام سنگین وجود دارد.

شهسواری با بیان اینکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد راس‌های دام ۱۰ درصد افزایش یافته است و به این میزان تولید گوشت و شیر نیز افزایش داشته است، گفت: بیش از ۴۰ هزار بهره بردار در بخش دام در قالب ۵۰۰ واحد دامداری صنعتی مجوز دار و تعدادی دامداری سنتی و نیمه صنعتی با ظرفیت بالا ۶۰ هزار تن در حال فعالیت هستند.

مدیر توسعه بازرگانی جهادکشاورزی کردستان افزود: استان کردستان جزو قطب‌های تولید دام در کشور است و سالیانه پتانسیل تولید ۳۳ هزار تن انواع گوشت را داریم.

شهسواری با اشاره به سرانه مصرفی گوشت قرمز در استان، عنوان کرد: سرانه مصرف گوشت قرمز در استان به ازای هر نفر شش کیلوگرم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.