توسعه همکاری‌های مشترک علمی و فناوری کشورهای حاشیه دریای کاسپین با دانشگاه گیلان‌ درنشست سالانه اتحادیه دانشگاه‌های دولتی و مراکز تحقیقاتی کشور‌های حاشیه دریای کاسپین مطرح شد.

نشست سالانه اتحادیه دانشگاه‌های دولتی و مراکز تحقیقاتی کشورهای حاشیه دریای کاسپین که در آستراخان روسیه برگزار شد، هیات اعزامی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی دانشگاه گیلان ضمن دیدار با مقامات دانشگاه‌های عضو اتحادیه آخرین وضعیت همکاری‌های علمی مشترک را بررسی و بر اجرایی‌سازی تفاهم‌نامه‌های قبلی دانشگاه‌های عضو اتحادیه و تمرکز بر شیوه‌های نوین آموزشی و پژوهشی در این همکاری‌ها تأکید شد.

محمد دوستار رئیس دانشگاه گیلان و سرپرست هیأت اعزامی جمهوری اسلامی ایران، در ملاقات با همتایان عضو اتحادیه از آمادگی دانشگاه گیلان برای حمایت کامل از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مشترک خبر داد و گفت: دانشگاه گیلان به عنوان دبیرخانه ایرانی اتحادیه دانشگاه‌های دولتی و مراکز تحقیقاتی کشورهای حاشیه دریای کاسپین تلاش کرده تا ضمن ایجاد هماهنگی با سایر اعضای ایرانی اتحادیه، ارتباطات مناسبی را با دیگر دانشگاه‌های عضو اتحادیه در کشورهای قزاقستان، فدراسیون روسیه، جمهوری آذربایجان و ترکمنستان برقرار نماید.

 دوستار افزود: در حال حاضر، تعداد ۲۱ دانشگاه، پارک علم و فناوری، و مؤسسه تحقیقاتی عضو دبیرخانه ایرانی اتحادیه دانشگاه‌های دولتی و مراکز تحقیقاتی کشورهای حاشیه دریای کاسپین هستند که در سال گذشته تعداد ۴ درخواست جدید از سوی مراکز تحقیقاتی و آموزشی ایرانی توسط دانشگاه گیلان دریافت شده است.

رئیس دانشگاه گیلان با تشریح روند بررسی درخواست‌ عضویت در اتحادیه افزود: درخواست‌های جدید، بنا بر مصوبه دبیرخانه ایرانی عضو اتحادیه، ابتدا در میان اعضای ایرانی مطرح و در صورت موافقت با عضویت، به نشست سالانه اتحادیه ارجاع خواهد شد.

دوستار در ادامه دیدارهای خود با رؤسای دانشگاه‌های عضو اتحادیه، با تأکید بر سوابق فرهنگی، تاریخی، ظرفیت‌های علمی و فناوری کشورهای حاشیه دریای کاسپین تصریح کرد: این ظرفیت‌ها باعث شده است تا همکاری‌های تحقیقاتی مفیدی میان این مؤسسات شکل گیرد و بی‌تردید برگزاری چنین نشست‌هایی زمینه شناخت بیشتر و سیاست‌گذاری صحیح در خصوص همکاری‌های مشترک نسبت به مسایل دریای کاسپین را فراهم خواهد کرد.

 

 

برچسب ها: توسعه علمی ، گیلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.