امام جمعه تبریز با تاکید بر کنترل فضای مجازی از سوی مردم گفت: هیچ کس نباید در فضای مجازی موجب بی‌اعتمادی مردم به نظام اسلامی، مسئولان و نیرو‌های مسلح شود.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه مردم نباید در زمین دشمن و با نقشه آن بازی کنند گفت: دشمن به دنبال ایجاد بی اعتمادی به نظام جمهوری اسلامی، مسئولان نظام و نیرو‌های مسلح است.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل ادامه داد: جوانان ما آماده‌اند هرگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور دهد جان خود را فدای نظام کنند.

وی با اشاره به معرفی سرمست به عنوان استاندار آذربایجان شرقی یادآور شد: استاندار باید با جدیت کامل نسبت به رفع کمبود‌های استان اقدام کند و به برخی کار‌ها اهمیت جداگانه‌ای دهد که از جمله رسیدگی به ادارات است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: کارمندان باید وظایف خود را خوب انجام دهند.

وی با اشاره به فاز دوم شهرک خاوران تبریز اظهار کرد: مردم ساکن این شهرک هیچ گونه گناهی ندارند و باید مشکل هزاران ساکن این شهرک حل شود و استاندار آذربایجان شرقی در سریعترین زمان به این موضوع رسیدگی و حق مردم را احیا کند.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان گفت: سه بخش از جامعه در تعلیم و تربیت بچه‌ها در جامعه نقش ایفا می‌کنند که شامل خانه، مدرسه و مسجد است.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل با تاکید بر اینکه اصل تربیت اولاد بر عهده و وظیفه پدران و مادران است ادامه داد: برخی اولیا تربیت فرزندان خود را به حال خود رها کرده و آن را به مدرسه واگذار کرده اند در حالی که اولیا باید از طفولیت مواظب بچه‌ها بوده و اخلاق و ادب به آنها آموزش دهند.

وی گفت: مربیان مدارس نیز وظیفه بزرگی در تعلیم و تربیت بچه‌ها بر عهده دارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: سومین مکانی که در تربیت فرزندان جامعه نقش اساسی ایفا می‌کند مسجد است و تا زمانی که مساجد با حضور جوانان پر نشود دو بخش دیگر جامعه نخواهند توانست به وظیفه خود در تربیت بچه‌ها عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل با بیان اینکه مساجد همواره مراکز تجمع و حل مشکل مردم بوده است افزود: روحانیان، هیات امنای مساجد و بسیج با محوریت امام جماعت نسبت به ترغیب کودکان و نوجوانان برای حضور در مساجد برنامه ریزی کنند.

وی با اشاره به آواره شدن بیش از ۲ میلیون جمعیت مردم مظلوم لبنان در اثر حملات رژیم صهیونیستی به این کشور از مردم مومن و متدین خواست کمک‌های نقدی خود را برای حمایت از مردم مظلوم لبنان و غزه به حساب‌های اعلام شده از سوی مراکز معتبر از جمله دفتر امام جمعه تبریز واریز کنند.

برچسب ها: امام جمعه ، نمازجمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.