نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه نماز جمعه رهبری نمره امنیت در نظام جمهوری اسلامی را نشان داد، گفت: مردمی که منادی ایمان و امنیت هستند، علاوه بر به نمایش گذاشتن وحدت و انسجام در انظار جهانیان شاهد افتخار و عزت دوباره‌ای در کشور بودند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه نماز جمعه رهبری نمره امنیت در نظام جمهوری اسلامی را نشان داد، گفت: مردم با شور و اشتیاق نماز تاریخی را هفته گذشته در محضر مقام معظم رهبری برگزار کردند و به خطبه‌ها و رهنمود‌های ایشان با دقت فراوان گوش فرا دادند.

وی ادامه داد: اقامه نماز جمعه توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی نشان داد که ایشان به زیرساخت‌های محکم و پرقدرت امنیتی کشور آگاه هستند و دشمن هم هیچ غلطی نمی‌توانست انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عنوان کرد: نتانیاهو مدعی است که اسراییل بزرگترین حمله را در طول تاریخ انجام داده، ما به او می‌گوییم بزرگترین اقدام نظامی آنجا است که اگر غلطی کند، نتیجه اش را خواهد دید.

امام جمعه قزوین بیان کرد: رژیم صهیونسیتی سازه‌های بتنی را با بمب‌های سنگر شکن می‌شکند، اما هیچگاه نتوانسته اراده یاران مقاومت را در همه کشور‌های اسلامی بشکند، بلکه اراده مجاهدان مقاومت آبروی آنها را برده است.

وی با اشاره به مراسم‌های پیش رو، یادآور شد: ولادت امام حسن عسکری (ع) را پیش رو داریم که ایشان همواره به موارد معنوی از جمله یاد و ذکر خدا، تلاوت قرآن مجید و صلوات بر رسول خداوند تاکید داشتند که باید به آن عمل کنیم.

امام جمعه قزوین به روز بزرگداشت حافظ و اینکه بزرگتر‌های ما در گذشته بیشتر از امروز حافظ و گلستان سعدی می‌خواندند و چقدر هم بر اخلاق معنوی جامعه تاثیرگذار بود اشاره کرد و گفت: حافظ، ادبیات و معنویت را در اشعار خود به خوبی بیان کرده و در اشعار خود تاکید داشته که دانشمندی که با قرآن سر و کار دارد می‌تواند عزت آفرین باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ادامه داد: حافظ با قرآن فکر می‌کرد و این برکات را بر زبانش جاری کرده است.

وی به سالروز وفات حضرت معصومه (س) نیز اشاره کرد و افزود: حوزه‌های علمیه قم با وجود پر برکت حضرت معصومه (س) جان گرفت و چه رهبران علمی و مقاومت از جمله سید عباس موسوی و سید حسن نصرالله در این حوزه‌ها پرورش یافتند.

امام جمعه قزوین با اشاره به فرا رسیدن سالگرد شهادت پنجمین شهید محراب، آیت الله اشرفی اصفهانی و تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، بیان کرد: سید مهدی اسلامی خواه اولین شهید عقیدتی سیاسی لشکر ۱۶ زرهی بودند که در سال ۶۰ شهید شدند و همچنین شهید میلانی را داریم که در ارتش زحمات فراوانی کشیدند.

وی افزود: سفر‌های متعددی در عرصه سیاست و فضای دیپلماسی توسط رییس جمهور، وزیر امور خارجه و رییس مجلس طی روز‌های گذشته صورت گرفته که امیدواریم شاهد موفقیت‌های روزافزون باشیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: مردم و مسلمانان کشور‌های مختلف بدانند که به جای اینکه به سران کشور‌های دیگر وابسته باشند، به تقوا، ایمان، دین، رسول اکرم (ص)، اهل بیت (ع) و یاری یکدیگر وابسته باشند تا شاهد پیروزی‌های بزرگ باشیم.

ارتش قزوین خط مقدم مسائل سیاسی و دینی نظام جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام رمضان آقاسیان رییس عقیدتی سیاسی قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین هم گفت: امروز ارتش قزوین به عنوان یک مکتب سیاسی و دینی در هر برنامه فرهنگی و اعتقادی مربوط به نظام جمهوری اسلامی در خط مقدم قرار دارد.

حجت الاسلام آقاسیان اضافه کرد: در توانمندی نیرو‌های مسلح سه شاخص رهبری، تسلیحات نظامی و همچنین مسایل ایمانی و اعتقادی نقش اصلی و اساسی دارد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در مولفه اول، یعنی رهبری نیرو‌های مسلح نقش ویژه‌ای دارند و در بحث تسلیحات نظامی نیز متاسفانه بچه‌های مقاومت در اوایل جنگ خود آسیب‌های سنگینی را به دلیل توانمندی دشمن به واسطه بهره مندی از تسلیحات نظامی، دیدند و بایستی توجه داشت که نیرو‌های مسلح همواره از این منظر باید قدرتمند باشند تا دشمن نتواند طمعی به موقعیت سرزمینی ما داشته باشد.

حجت‌الاسلام آقاسیان ادامه داد: همچنین مسایل ایمانی و اعتقادی سومین مولفه‌ای بود که نیرو‌های مسلح ما را قوی کرد و در همین راستا و در سال ۵۸ سازمانی به نام عقیدتی - سیاسی در ارتش تاسیس شد که تاکنون نیز خوشبختانه آثار فراوانی در جامعه به همراه داشته است.

به گفته این مسئول، در تشکیل این سازمان سه جریان مخالف تاسیس آن بودند، گروه نخست به دنبال تضعیف ارتش، گروه دوم معتقد به انحلال ارتش و گروه بعدی تندرو‌های انقلاب نمایی بودند که می‌خواستند سیستم فرماندهی را تضعیف کنند.

وی ادامه داد:، اما در نهایت این سازمان تاسیس شد و در بسیاری از ابعاد فرهنگی و سیاسی کشور نیز اثر گذار بوده است.

حجت‌الاسلام آقاسیان عنوان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری گذشته و براساس آمار وزارت کشور حدود ۸۰ درصد از نیرو‌های ارتش در این امر مهم ملی مشارکت داشتند و این مساله بیانگر آن است که ارتش در مسایل سیاسی بسیار هوشمند عمل می‌کند و همیشه گوش به فرمان ولایت بوده و همین مساله نیز دشمنان را بسیار ناامید و عصبانی کرده است.

به گفته حجت‌الاسلام آقاسیان، سنت‌های الهی زیاد هستند که یکی از آن انتقام مظلوم از ظالم است و هیچ زمانی در تاریخ نبوده که ظالم از کرده خود پشیمان نشود و مطمئن هستیم که رژیم غاصب صیهونیستی که امروز جنایت‌های خود را انجام می‌دهد به زودی و به قوت الهی محو خواهد شد.

رییس عقیدتی سیاسی قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین با اشاره به اینکه آزمایش الهی در این زمان برای ما وجود دارد که در راستای انتقام ظالم از مظلوم چگونه حرکت می‌کنیم، تاکید کرد: اگر ساکت باشیم، گناه کرده ایم و امروز باید بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری "هر کسی در هر مکانی به رژیم صیهونیستی باید ضربه بزند و صدای مظلومان در سراسر جهان باشد"، از این رو سنت الهی در این زمان خدمتگذاری به مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین و غزه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.