رئیس منطقه سه سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان فارس از صدور حکم قطعی مربوط به مدیرعامل وقت و دبیر کمیسیون مناقصات و کمیته فنی و بازرگانی یکی از شرکت‌های نفتی در پی شکایت بازرسی استان خبرداد.

کاظم اکرمی گفت: به استناد مستندات دریافتی از ستاد مرکزی و نواحی نفتی و محاسبات حسابداری از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ تعداد ۲۶۵ نفر به صورت پیمانکاری (ارکان ثالث) برخلاف بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های بالادستی صادر شده جذب شده است.  

او با بیان اینکه با کشف این موضوع از سوی بازرسی استان برای مدیرعامل وقت شرکت پرونده کیفری تشکیل شد، افزود: جذب نیرو بدون اخذ مجوزات قانونی مطابق با مفاد ماده (۵۹۸) قانون مجازات اسلامی با موضوع دخل و تصرف در وجوه دولتی تشخیص داده شد که نامبرده به مرجع قضایی معرفی و به پرداخت جریمه در حق صندوق دولت محکوم شد.

اکرمی در بخش دیگری از سخنان خود به صدور حکم قطعی برای دبیر کمیسیون مناقصات و کمیته فنی و بازرگانی وقت در خصوص یک پرونده دیگر خبرداد و گفت: بر اساس گزارش بازرسان این مرجع؛ صورتجلسه‌های کمیته فنی و بازرگانی پس از تایید و امضاء توسط اعضای کمیته، توسط دبیر وقت کمیته و کمیسیون مناقصات و مدیرعامل وقت تغییر یافته، به نحوی که شرایط رقابتی مناقصات از بین رفته که بازرسی استان به این موضوع ورود کرد و نامبرده به دلیل جعل و استفاده از سند مجعول به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس این گزارش دو حکم صادر شده، قطعی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار