قصی الضحاک سفیر و نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد، گفت: تلاش رژیم اشغالگر صهیونیستی برای درهم شکستن اراده ملت‌های منطقه به جایی نخواهد رسید و شکست خواهد خورد.

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، الضحاک عصر پنجشنبه (به وقت محلی) در جلسه شورای امنیت، گفت: ملت‌های منطقه از حق خود در مقابله با اشغالگران و بازپس گیری سرزمین خود دست برنخواهند داشت و واقعیت‌های تاریخی این را به اثبات رسانده است.

وی تاکید کرد: سخن آخر را همواره صاحبان سرزمین می‌گویند هرچند که اشغالگری و جنایت ادامه یابد.

الضحاک در ادامه بر ضرورت تحرک فوری شورای امنیت برای پایان دادن به تجاوز‌های رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و تضمین عدم تکرار آن تاکید کرد.

وی گفت: شورای امنیت باید تدابیر قاطع و فوری برای اجبار اشغالگران به توقف تجاوز به فلسطین و لبنان در پیش گیرد و برای جلوگیری از حمله دشمن به خاک لبنان، قطعنامه‌ای روشن و غیرقابل تفسیر صادر کند.

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد اظهار کرد: گسترش تجاوز‌های رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و تلاش برای حمله زمینی به خاک لبنان و تجاوز به دیگر کشور‌ها به این خاطر است که اشغالگران اطمینان دارند در این شورا کسانی هستند که از نقش آفرینی آنها برای برداشتن گام‌های لازم در مقابل این رژیم جلوگیری می‌کنند.

الضحاک افزود: ناکامی و ناتوانی شورای امنیت در قبال اوضاع غزه ممکن است درباره لبنان نیز تکرار شود و این چیزی است که نباید اجازه تکرار آن را داد.

وی اضافه کرد: بسیار زشت است که طرف‌هایی در شورای امنیت خود را مدافع و حامی حقوق بشر معرفی می‌کنند ولی نقض اصول و منشور سازمان ملل و قوانین و قطعنامه‌های بین المللی را از سوی رژیم صهیونیستی بدون اشکال می‌دانند.

الضحاک تصریح کرد: برخی طرف‌ها در شورای امنیت با تحریف واقعیت‌ها، جای قربانی و جلاد را عوض می‌کنند و تجاوز آشکار را دفاع از خود می‌دانند و از ارائه هیچ کمکی در راستای ادامه تجاوز‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی کوتاهی نمی‌کنند.

وی اظهار کرد: درحالی که بیشتر اعضا، جنایت‌ها و کشتار ملت فلسطین در نوار غزه را محکوم کرده‌اند، جنایتکاران جنگی در اسرائیل بر تبدیل لبنان به غزه‌ای دیگر تاکید دارند و به همین خاطر شورای امنیت امروز نباید به شمارش روز‌های تجاوز و تعداد قربانیان اکتفا کند بلکه باید برای توقف تجاوز وحشیانه به لبنان اقدامی فوری انجام دهد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار