رضایی پناه گفت: از زمان شکل‌گیری رژیم صهیونیستی و خصوصا بعد از طوفان الاقصی، شاهد خشونت کلامی و فیزبکی عجیبی از سوی صهیونیست‌ها هستیم.  

رضایی پناه، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با شبکه خبر در ارتباط با شرایط کنونی جنگ صهیونیست‌ها در لبنان و فشار‌ها در سرزمین‌های اشغالی در ارتباط با تداوم جنگ گفت: در مورد اسرائیل بیان می‌شود که یک پادگان بزرگ است و این پادگان سرباز می‌خواهد و همه کسانی که در سرزمین‌های اشغالی هستند به نوعی سرباز محسوب می‌شوند و این سربازان باید تجهیز باشند.

وی ادامه داد: در درون اندیشه صهیونیست، با سه منبع شما را برای کشتار و جنایات تحریک می‌کنند. اول، دین یهود و خواسته‌ای است که در تاریخ قوم بنی‌اسرائیل از آن‌ها مطرح شده است؛ دوم این است که صهیونیست‌ها می‌خواهند حماسه ملی برای خود ایجاد کنند و منبع سوم این است که می‌گویند ما صهیونیست‌ها نماینده جهان آزاد هستیم.

وی افزود: صهیونیست‌ها با این سه منبع کشتار  می‌کنند. در وقایع اخیر به دلیل فرسایشی شدن جنگ این منابع برای تحریک باید بازیابی شود. صهیونیست‌ها قدرت بازیابی این منابع را هم ندارند و فشار‌های داخلی نیز مزید بر علت می‌شود که شرایط در سرزمین‌های اشغالی سخت‌تر شود. بحث آزاد نشدن گروگان‌ها نیز بسیار مهم است است و در سرزمین‌های اشغالی این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رضایی پناه گفت: جامعه اسرائیلی‌ها متکثر است و حتی زمانی که شهرک‌نشین‌ها  در سرزمین‌های اشغالی ساکن شدند، زبان مشترکی نداشتند؛ و آنها بار سنگینی خصوصا در ارتباط با گروگان‌ها احساس می‌کنند.

وی درباره توهین‌ها و تهدیدات صهیونیست‌ها در ارتباط با مراجع بزرگ شیعه مانند آیت الله سیستانی گفت: از زمان شکل‌گیری اسرائیل و خصوصا بعد از طوفان الاقصی شاهد خشونت کلامی و فیزیکی عجیبی از آنها هستیم.  

این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: اسرائیلی‌ها نسل‌کشی می‌کنند. هم مردم و هم نخبگان را می‌کشند. بعد از این اتفاق و تهدید، جای شگفتی دارد که چرا از سوی کشور‌های اسلامی و جهان اسلام حرکتی برای این تهدید جنایتکارانه ندیدیم. این تهدید‌ها  ذات پلید این رژیم را نشان می‌دهد.

وی در انتها گفت: اما این تهدید‌ها از بار شکست آن‌ها کم نمی‌کند. این خشونت‌ها انتها ندارد، اما اکنون می‌بینیم که موج تظاهرات علیه اسرائیل بی‌سابقه است و همه اینها نتیجه جنایت‌های صهیونیست‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار