رئیس هیئت‌امنای ستاد دیه کشور گفت: بیشتر جرایم غیر عمدزندانیان مربوط به رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی و مهریه است.

 سید اسدالله جولایی بعد از ظهر پنجشنبه در دیدار با تولیت حرم حضرت معصومه (س) اظهار کرد: ستاد دیه کشور از سال ۱۳۶۹ آغاز به کار کرده است و این ستاد نسبت به پرداخت بخشی از دیه، جرایم غیر نقد، چک‌های برگشتی و مهریه زندانیان اقدام می‌کند.

رئیس هیئت‌امنای ستاد دیه کشور بیان کرد: ستاد دیه کشور هر هفته تشکیل جلسه می‌دهد و نسبت به پرداخت بدهی زندانیان و آزادسازی آنان تصمیم گیری می‌شود.

وی ادامه داد: طی هفته اخیر ۷۴ نفر از زندانیان با مجموع بدهی ۱۳۳ میلیارد تومان از بند رها شدند و به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگشتند.

جولایی ابراز کرد: بیشتر جرایم زندانیان مختص افرادی است که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نکردند یا پرداخت نکردن و یا به تعبیر دیگری در امر پرداخت مهریه ناتوان بوده‌اند.

رئیس هیات‌امنای ستاد دیه کشور تصریح کرد: فرهنگ آزادسازی زندانیان در جامعه باید ترویج پیدا کند و افرادی که نفوذ بالایی دارد و همچنین جامعه روحانیت بایستی فرهنگ درست را در جامعه ترویج دهند تا مردم نسبت به رعایت قانون و راست‌گویی حساس باشند.

هادی جلالی مسئول جذب مشارکت‌های مردمی ستاد دیه کشور نیز در این دیدار یادآور شد: از ابتدای تشکیل ستاد دیه تا کنون بیش از ۱۷۰ هزار نفر از زندان آزاد شدند و سالانه بین ۹ تا ۱۰ هزار نفر آزادی داریم و هم اکنون نیز ۱۳ هزار نفر به‌خاطر جرایم غیرعمد در زندان هستند.

مسئول جذب مشارکت‌های مردمی ستاد دیه کشور اضافه کرد: ستاد دیه سعی دارد تا زندانیان جرایم غیر نقد را از زندان آزاد کند و این ستاد تنها یک بار این امر آزادسازی را برای هر فرد انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو هزار و ۴۰۰ نفر برای عدم پرداخت مهریه در زندان به سر می‌برند و این فرهنگ باید اصلاح شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار