صدر اعظم آلمان تائید کرد که این کشور تسلیحات بیشتری برای جنگیدن به رژیم تروریستی اسرائیل ارسال خواهد کرد.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان امروز پنجشنبه گفت که این کشور به زودی تسلیحات بیشتری را به رژیم تروریستی اسرائیل ارسال خواهد کرد.

براساس گزارش اسپوتنیک، این افزایش ارسال تسلیحات پس از کاهش قابل توجه تحویل در سال جاری اتفاق افتاد که مخالفان را بر آن داشت تا برلین را به تاخیر عمدی صادرات متهم کنند.

 بر اساس گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، صدراعظم آلمان افزود که دولت او تصمیماتی اتخاذ کرده است که همچنین تضمین می‌کند که به زودی تحویل‌های دیگری نیز صورت خواهد گرفت.

پیش از این مرتز، رهبر اپوزیسیون محافظه کار آلمان، دولت شولتس را به تاخیر در صادرات تسلیحات به اسرائیل از جمله مهمات و قطعات یدکی تانک متهم کرده بود. او در جلسه پارلمان گفت: برای هفته‌ها و ماه ها، دولت فدرال از دادن مجوز صادرات مهمات و حتی قطعات یدکی تانک خودداری کرده است.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط وزارت اقتصاد آلمان، موافقت این کشور برای صادرات تسلیحات به رژیم تروریستی اسرائیل در سال ۲۰۲۴ به شدت کاهش یافت، زیرا ۱۴.۵ میلیون یورو در دوره ژانویه تا ۲۱ اوت به این رژیم مهمات ارسال شد که نسبت به دوره‌های قبل کمتر بود.

صادرات تسلیحات به رژیم تروریستی اسرائیل در حالی صورت می‌گیرد که از ابتدای جنگ این رژیم با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۳۲ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند. در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صدها کودک فلسطینی را گرفته و یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان محسوب می‌شود، هزاران فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار