رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد گفت: از شهروندانی که از طریق نرم‌افزار زی‌پاس در طرح تفکیک زباله شرکت کردند، تجلیل و قدردانی شد.

داوود مومنی اظهار کرد: تقدیر و تجلیل از شهروندانی که از طریق نرم‌افزار زی‌پاس در طرح تفکیک زباله شرکت و بیشترین زباله خشک را تحویل دهد به صورت ماهیانه با قرعه‌کشی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف افزایش مشارکت شهروندان در تفکیک زباله انجام می‌شود، افزود: براساس دستورالعمل ابلاغی از سویی وزارت کشور در راستای تفکیک زباله از مبدأ سال گذشته کانکس‌هایی در سطح شهر مستقر شدند و همچنین نرم افزار زی پاس نیز در حال فعالیت است تا کار برای شهروندان آسان‌تر شود.

مومنی گفت: طبق کار‌های مطالعاتی انجام شده ۲۰ درصد زباله‌های خانگی سطح شهر قابل بازیافت هستند که در ابتدای اجرای این طرح پیش‌بینی می‌شود ۱۰ درصد زباله‌ها تفکیک شوند.

وی بیان داشت: با کمک پارک علم و فناوری نرم افزار زی پاس طراحی و در حال حاضر ماشین‌آلات با آرم یکسان و ۴۰ نیرو به صورت مستقیم با لباس متحدالشکل در سطح شهر این طرح را اجرا می‌کنند.

مومنی ادامه داد: با اجرای این نرم افزار دوشنبه‌های بازیافتی را خواهیم داشت و در مابقی روز‌های هفته به صورت محله محور زباله‌های شهروندانی که پیام خود را ثبت کرده باشند جمع‌آوری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار