رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد گفت: حمل حیوانات خانگی در تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها ممنوع است.

اکبر ایازی با بیان اینکه برچسب‌هایی در تمام تاکسی‌ها نصب شده که سوار کردن حیوانات خانگی در تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها ممنوع است، بیان داشت: در صورتی‌که راننده تاکسی اقدام به سوار کردن مسافران همراه با حیوانات خانگی کند، بار اول تذکر، سپس جریمه و در نهایت سلب امتیاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه علت نبود قانون صریح، نصب بنر‌ها بازدارنده نیست و تنها یک امر ایجابی تلقی می‌شود، افزود: بنر‌هایی تحت عنوان سگ‌گردانی ممنوع در شهرکرد نصب شده که با عناوین مختلفی از جمله جای سگ در پارک نیست و جای سگ در ماشین نیست در تمام نقاط شهر قابل مشاهده است.

ایازی با بیان اینکه تنها در قالب یک ناهنجاری اجتماعی می‌توان با دستور دستگاه قضایی با این امر برخورد کرد، بیان داشت: فرهنگ و حقوق شهروندی این اجازه را می‌دهد که یک شهروند از دیگری به دلیل آوردن یک سگ که یک حیوان نجس است، در مکان‌های عمومی از جمله صندلی پارک‌ها، اتوبوس و تاکسی شکایت کند و شکایتش محرز است.

وی گفت: بر اساس حقوق شهروندی در یک معبر عمومی که متعلق به تمام شهروندان است کسی نمی‌تواند به دلیل علاقه به سگ، این حیوان را هرجایی همراه خود داشته باشد.

ایازی در خصوص وجود سگ در آپارتمان، گفت: اگر از نوع سگ‌های ولگرد باشد، شهرداری بدون دستور قضایی ورود و پس از زنده‌گیری به کمپ نگهداری حیوانات تحویل می‌دهد، اما در صورتی‌که از نوع سگ‌های گله‌ای باشد که مالک مشخص دارند، از طریق سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری به شخص اخطار داده شده و اگر از نوع خانگی و در آپارتمان یا منزل مسکونی مزاحمت ایجاد کند، همسایگان می‌توانند شکایت کنند.

وی ادامه داد: درخصوص مسائل بهداشتی، مرکز بهداشت و خدمات شهری شهرداری شهرکرد به این مسئله ورود می‌کنند و اگر از نوع ایجاد ناامنی، سر و صدا و مزاحمت باشد از طریق پلیس صورت جلسه و برای رسیدگی در مراجع قضایی به دادگستری ارجاع می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار