رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج گفت: سه هزار و ۱۲۲ دستگاه تاکسی در این شهر فعالیت دارد که ۷۰ درصد این ناوگان فرسوده است.

حمید خضری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد:  ۷۰۰ دستگاه تاکسی از مجموع ناوگان حمل و نقل عمومی در سنندج، فرسوده شده  و با وجود اینکه شهر سنندج به شهر تاکسی‎ها معروف است، اما با حجم جمعیت اکنون شهر تعداد تاکسی کم است.

وی با بیان اینکه  باید چهار هزار و ۵۰۰ تاکسی فعال در سنندج داشته باشیم، افزود: بصورت متوسط  روزانه ۸۰ مسافر در شهرجابه‌جا می‌شود و از سال ۱۳۹۸ تاکنون هیچ وسیله نقلیه عمومی ( تاکسی) به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه نشده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر کردستان گفت: از هزار و ۵۰۰ متقاضی دریافت تاکسی  در سنندج، طی ۲ سال اخیر، تنها  ۲۳۰ دستگاه نوسازی و تحویل متقاضیان شده است.

۳۰ دستگاه اتوبوس در سنندج فعال است

خضری با بیان اینکه ۲۰ دستگاه اتوبوس برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری خریداری شده است، افزود: ۲۸ میلیارد تومان برای خرید این تعداد اتوبوس در اسفند ۱۴۰۱ واریز شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر گفت: از این تعداد اتوبوس خریداری شده در ۲ سال اخیر فقط پنج دستگاه تاکنون تحویل شده و ۱۵ دستگاه دیگر تحویل داده نشده است.

وی افزود: ۱۸۶ دستگاه اتوبوس در سال ۱۳۹۰ در سنندج فعال بود که اکنون به ۳۰ اتوبوس فعال کاهش یافته است.

به گفته خضری، تنها در شهرک بهاران سنندج باید ۴۰ دستگاه اتوبوس فعالیت داشته باشد که در حال حاضر تنها ۶ دستگاه در این مسیر مشغول جابجایی شهروندان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار