مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با بیان اینکه اجرای ۵۵۰ کیلومتر فیبر نوری در مناطق روستایی این استان در دستور کار قرار دارد، گفت: تا کنون ۱۳۰ کیلومتر از این میزان اجرایی شده است.

علی کریمی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده اجرای ۵۵۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح مناطق روستایی استان برای افزایش پهنای باند ارتباط اینترنتی تا ۲ سال آینده محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ۳۷۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان در حال حاضر ۳۱۸ روستا دارای اینترنت با کیفیت و پرسرعت هستند، افزود: بر این اساس ۸۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان ایلام از اینترنت با کیفیت برخودارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام تصریح کرد: برای ۶۰ روستای باقیمانده نیز با اعتبار۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پروژه اتصال به اینترنت پرسرعت از محل اعتبارات توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف شده است.

کریمی بیان کرد: انتظار می رود تا پایان سال به ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان، از اینترنت پرسرعت و با کیفیت برخوردار شوند.

فیبرنوری دارای پهنای باند بسیار بالاتر از کابل‌های معمولی است و با آن می‌توان داده‌های تصویر، صوت و داده‌های دیگر را به راحتی با پهنای باند بالا تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و بالاتر انتقال داد.

(Fiber to the Home) FTTH ‏ گونه‌ای از ارتباطات فیبر نوری است که در آن فیبر نوری از یک سرویس دهنده local به کاربر نهایی در منازل و یا دفاتر کار رسیده است.

شوتینگ فیبر نوری یا دمیدن کابل فیبر نوری (Fiber optic cable blowing) یکی از کارآمدترین و ایمن‌ترین روش‌های نصب کابل فیبر نوری برای زیر ساخت شبکه اطلاعات و ارتباطات است.

استان ایلام بر اساس آخرین آمار سازمان ثبت احوال دارای حدود ۶۱۷ هزار نفر جمعیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.