فرماندار لنگرود ازپاک سازی سنبل آبی دراین شهرستان خبر داد و گفت: ۳۵ هکتار از پهنه آبی این شهرستان در معرض خطر این گیاه مهاجم است.

محمدرضا جلالی در بازدید از محل جمع‌آوری سنبل آبی در رودخانه رادارکومه چمخاله افزود: سنبل آبی تهدیدی برای منابع آبی و کشاورزی شهرستان است که باید اقدامات پیشگیرانه برای کنترل رشد بی‌رویه این گیاه مهاجم انجام شود.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از هجوم سنبل آبی گفت: گیاه مهاجر و مهاجم سنبل آبی به تالاب ها، رودخانه‌ها و آب بندان‌های شهرستان نفوذ کرده و موجب بروز مشکلات زیست‌محیطی و کاهش کیفیت آب شده است.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه گیاه مهاجم به سرعت رشد می‌کند اضافه کرد: سنبل آبی خطر جدی برای اکوسیستم‌های آبی است و برای کنترل و کاهش رشد بی‌حد این گیاه ، باید ادارات حوزه پدافند غیرعامل شهرستان تمهیدات لازم را داشته باشند.

جلالی به وضعیت بستر رودخانه‌های منتهی به دریا در منطقه رادارکومه چمخاله اشاره و تصریح کرد: این بستر رودخانه حدود یک کیلومتر طول و ۲۰ متر عرض دارد که متاسفانه مملو از سنبل آبی است که برای پاک‌سازی و جمع آوری این گیاه مهاجم از رودخانه از حوزه بسیج سازندگی شهرستان درخواست کمک شده و همه ظرفیت‌های شهرستان نیز باید پای کار باشند.

وی از آغاز عملیات پاکسازی و جمع آوری ۳۵ هکتار از اراضی آب بندان‌ها و رودخانه‌های لنگرود از گیاه مهاجم سنبل آبی خبرداد و گفت: هدف ما ایجاد برنامه جامع برای مدیریت و کنترل این گیاه مهاجم است و امیدواریم در زمان معین و مشخص ، این بسترآبی پاک‌سازی و از افزایش و پیشروی سنبل آبی جلوگیری شود.

برچسب ها: سنبل آبی ، گیاه مهاجم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.