مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: فاز دوم پروژه جمع آوری سنبل آبی با پاکسازی ۲ کیلومتر از پهنه آبی تالاب انزلی از این گیاه مهاجم آغاز شد.

حمزه عشوری ، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت:در سفر رئیس‌جمهوری به استان، ۵ میلیارد تومان اعتبار برای جمع آوری سنبل آبی اختصاص یافت که کار عملیاتی آن به بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان سپرده شد.

او افزود: قرار شد این پروژه در ۳ فاز انجام شود که در شروع فاز دوم مسیری به طول ۲ کیلومتر و عرض ۶ متر در شنبه بازار روگا پاکسازی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: در این فاز پروژه جمع آوری سنبل آبی در مناطق تازه بکنده به سمت چراغ پشتان و سپس شنبه بازار روگا انجام می‌شود و در فاز سوم غرب تالاب انزلی پاکسازی خواهد شد.

سرهنگ احمد ابراهیمی، فرمانده بسیج سپاه قدس ناحیه گیلان نیز گفت: فاز اول این پروژه مربوط به پاکسازی مسیر ۲ کیلومتری منطقه تازه بکنده بود که با بیل مکانیکی انجام شد و فاز دوم به مدت یک ماه هر روز این گیاه با کمک ذی نفعان در تالاب انزلی جمع آوری شده و در ۲ محل تعیین شده دپو می‌شود.

او ثمربخش بودن این اقدام را در تداوم انجام آن دانست و افزود: در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهیم شد و امید است با تداوم این کار بتوانیم ظرف سال‌های آینده این گیاه مهاجم را به طور کامل از بین ببریم.

سرهنگ حمید جانباز، فرمانده سپاه ناحیه بندرانزلی نیز گفت: پروژه جمع آوری سنبل آبی در آغاز از هفته بسیج با حضور ۱۰۰ نفر و ۲۵ فروند قایق در ۳۰ روز کاری در تالاب انزلی گیلان کلید خورده است.

او افزود: بعد از انجام این کار باید پایش چند ساله داشته باشیم تا به طور کامل این مسئله را از تالاب انزلی برطرف کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.