مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال بیش از ۶ هزار کیلومتر راه فرعی و روستایی در استان تسطیح شده است.

جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶ هزار و ۷۹۰ کیلومتر از محور‌های فرعی و روستایی استان برای افزایش ایمنی در عبور و مرور تسطیح و ۳۹۷ کیلومتر نیز شانه سازی شده است.

او با بیان اینکه راه‌های ارتباطی از مهمترین عوامل توسعه‌ای هر منطقه محسوب می‌شوند، افزود: همواره بهبود وضعیت راه‌های روستایی با به‌کارگیری تمامی تجهیزات و امکانات در دستور کار قرار دارد.

جلال زاده اظهار کرد: راه‌های روستایی هر ساله نیازمند چند مرحله تسطیح و مرمت است که این امر طبق برنامه زمان‌بندی و یا پس از بارندگی‌ها و سیلاب از سوی راهداران استان انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: به همین دلیل از ابتدای سال تاکنون محور‌های روستایی که بر اثر بارندگی‌ها دچار آب‌بردگی شده بودند، تسطیح و آبرو‌ها و بازگشایی دهانه پل‌ها نیز انجام شده است.

او ادامه داد: در ۶ ماهه نخست امسال هزار و ۲۱۱ کیلومتر لایروبی، تنقیه آبرو‌ها و بازگشایی دهانه پل‌ها و اصلاح کانال هدایت آب و قنو‌ها، ۱۰۰ کیلومتر اصلاح شیب شیروانی و ۴۵ کیلومتر ریزش برداری انجام شده است.

به گفته جلال زاده هر ساله در چندین نوبت این مسیر‌ها از سوی راهداران استان برای آسایش و رفاه کاربران، تسطیح و موج تراشی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار