رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: تولید دو درصدی پروتئین کشور در قم، تولید ۱۵۰ هزار تن شیر، وجود ۴۰۰ هزار راس دام سبک و ۹۰ هزار دام سنگین از دستاورد‌های بخش کشاورزی و دامداری استان قم بشمار می‌رود.

محمدرضا حاجی‌رضا، با اشاره به فرصت‌های موجود برای سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی گفت: مسئله اشتغال در استان قم ۴.۵ درصد به بخش کشاورزی اختصاص دارد. تولیدات بخش کشاورزی استان نسبت به ارزش افزوده چیزی حدود ۶ درصد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: جایگاه بخش کشاورزی استان در رشد اقتصادی حداقل ۱۰ درصد است. ظرفیت‌های بسیار خوبی و شاخصی در حوزه محصولات صادراتی، دام و طیور و تولیدات باغی در استان داریم. این شاخص‌ها ما را متعهد می‌کند تا بتوانیم بخش کشاورزی را مورد حفاظت و حمایت قرار دهیم و به سمت تقویت آن حرکت کنیم.

حاجی‌رضا عنوان کرد: به سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به این حوزه نیز زمین، امکان، مجوز و تسهیلات بانکی مورد نیاز را ارائه می‌دهیم. بخش دیگر برای سرمایه‌گذاری، کارخانه فرآوری تخم مرغ است. استان سالانه ۱۳۰ هزار تن تولید تخم مرغ دارد که ۱۲ درصد تخم مرغ کشور در استان تولید می‌شود. روزانه ۴۷۰ تن تخم مرغ در قم تولید می‌شود. مصرف روزانه تخم مرغ در قم ۱۵ تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم بیان کرد: امروز تولید مرغ در استان قم ۲۵ هزار تن است در صورتی که نیاز استان ۴۰ هزار تن است. ما با کمبود ۱۵ هزار تن مواجه هستیم. به واسطه ملاحظاتی که قیمت مرغ دارد، و شرایط مناسبتی استان، نیازمند این هستیم که مرغ استان را تأمین کنیم. امروز ما ۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در حوزه مرغ گوشتی داریم. ظرفیت‌سازی کرده‌ایم که ۱ میلیون به این ظرفیت اضافه کنیم. هدفگذاری کرده‌ایم که ۱۰ واحد ۱۰۰ هزار قطعه‌ای را به ظرفیت مرغ و گوشتی استان اضافه کنیم. 

حاجی رضا گفت: بخش مهم این تخم مرغ نیاز استان‌های همجوار و کشور را تأمین می‌کند و بخشی هم صادر می‌شود. این می‌توانیم حداقل ۲ واحد فرآوری تخم مرغ را حمایت کنیم. به ظرفیت حداقل ۲ هزار تن برسیم. در این راستا ما درمورد زمین، امکان و تسهیلات بانکی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهیم. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تصریح کرد: حوزه بعدی برای سرمایه‌گذاری احداث سردخانه است با ظرفیت حداقل ۱۰۰۰ تن ۵ واحد را هدفگذاری کرده‌ایم. ما ۳۱ هزار تن گوشت داریم با مصرف ۱۵ هزار تن که بیش از ۵۰ درصد این گوشت مازاد است و صادر می‌شود. تولید دو درصدی پروتئین کشور در قم، تولید ۱۵۰ هزار تن شیر، وجود ۴۰۰ هزار راس دام سبک و ۹۰ هزار دام سنگین از دستاورد‌های بخش کشاورزی و دامداری استان قم به شمار می‌رود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار