شهرک لبن قم از مراکز مهم تولید شیر کشور در سراشیبی تعطیلی است.

شهرک لبن، یکی از مراکز مهم تولید شیر در کشور است که از چند سال پیش در سراشیبی تعطیلی قرار گرفته است. از ۳۵۰ دامداری سنگین فعال در این شهرک حالا فقط ۱۲۰ واحد فعال از این شهرک باقی مانده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: در سال‌های گذشته در شهرک لبن بیش از ۱۰۰ واحد دامداری تعطیل شده است که می‌توانند به چرخه تولید بازگردند. 

محمد رضا حاجی رضا به اهمیت و جایگاه شهرک لبن به عنوان یکی از اصلی‌ترین قطب‌های شیر استان اشاره کرد و گفت: در استان قم سالانه ۱۷۰ هزار تن شیر تولید می‌شود که ۴۰ هزار تن از این مقدار به تولیدات شهرک لبن اختصاص دارد. 

او با اشاره به وجود برخی مشکلات از جمله نبود قرنطینه ودفع فاضلاب در شهرک دام لبن گفت: عمده مشکلات شهرک لبن در حوزه مدیریت این مجموعه است و سازمان جهاد کشاورزی به دنبال رفع این نقیصه در آینده نزدیک است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: اعضای هیئت مدیره شهرک‌های دام استان قم هیچ کدام بومی و از تولید کننده‌های قمی نیستند و هیچگونه وابستگی خصوصا به شهرک لبن ندارند. 

او به عزم مجموعه مدیریتی استان برای رفع ایرادات مدیریتی شهرک لبن اشاره کرد و گفت: در صورتی که مشکلات حقوقی و اداری وجود نداشته باشد تا پایان مهرماه تولید کننده‌ها و نمایندگان دامداران قم به ترکیب هیئت مدیره شهرک‌های دام قم افزوده می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.