مدیرکل پست استان اردبیل گفت: جابجایی مراسلات پستی در استان اردبیل در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش داشته است.

مهران ناظر گفت: پست استان اردبیل در سال پستی (از ۱۷ مهر پارسال تا ۱۷ مهر امسال) در مجموع سه میلیون و ۶۰۰ هزار مرسوله جابجا کرده است.
مدیرکل پست استان اردبیل افزود: از این تعداد ۶۵ درصد مرسولات به استان اردبیل وارد و توسط موزعین توزیع شده و ۳۵ درصد نیز مرسولات صادره بوده که توسط واحد‌های قبول دولتی و بخش خصوصی دریافت و توسط ناوگان پستی به اقصی نقاط کشور ارسال شده است.
او بیان کرد: در سال پستی امسال مرسولات بالای ۲ کیلو ۲۵ درصد و خرید و فروشی اینترنتی ۸۰ درصد افزایش داشته است.
به گفته او، با هدف حمایت از کسب و کار‌های اینترنتی و ایجاد اشتغال پست استان در این مدت ۳۰۰ تن عسل از اردبیل به نقاط مختلف کشور جابجا کرده است.
ناظر گفت: اداره کل پست استان اردبیل برای ارائه خدمات بهتر به فعالان کسب و کار اینترنتی اقدام به راه‌اندازی باجه اختصاصی به مراکز فروش آنلاین و مشتریان کلان این حوزه کرده است.
او افزود: با گسترش فروش اینترنتی و تجارت الکترونیک، ارسال مرسوله‌های پستی افزایش یافته و این امر حجم کار پست را چند برابر کرده است و به‌طور یقین می‌توان گفت که اقتصاد دیجیتال جزو جدایی‌ناپذیر فعالیت پستی شده است.
مدیرکل پست استان اردبیل با اشاره به تنوع خدمات ارائه شده در شرکت پست، اظهار کرد: پست در مجموع بیش از ۸۰ نوع خدمات مانند پست مستقیم، پیشتاز، سفارشی، چاپ تمبر شخصی، کرایه در مقصد و احراز هویت مکانی به مردم و مشتریان ارائه می‌کند.
او با اشاره به فعالیت ۱۴ واحد پستی و ۶۰ واحد خصوصی (دفاتر پیشخوان) در نقاط مختلف استان اردیبل بیان کرد: در مجموع ۲۳۵ نفر به صورت استخدام رسمی، شرکتی و پیمانکاری در پست استان اردبیل به مردم و مشتریان ارائه خدمات می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.